شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#شورای عالی

مهدی المشاط:

ملت یمن قادر به احقاق حقوق خود است/ بحران به زودی پایان می یابد

ملت یمن قادر به احقاق حقوق خود است/ بحران به زودی پایان می یابد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با تأکید بر اینکه همه توطئه های خارجی علیه یمن شکست خورد، گفت: ملت یمن اکنون قادر به احقاق حقوق خود است و بحران ایجاد شده توسط ائتلاف سعودی به زودی پایان می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی و «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن امروز دوشنبه با هم دیدار و درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به آتش بس انسانی و نظامی در این کشور و رژه‌های اخیر نیروهای مسلح یمن بحث و تبادل نظر کردند.

مهدی المشاط در این دیدار از توسعه و پیشرفت توان نظامی ارتش یمن در بخش‌های ساخت، بازسازی و صنعتی سازی که در رژه‌های نظامی اخیر و به ویژه رژه باشکوه «وعده آخرت» در الحدیده کاملاً مشهود بود، تمجید کرد.

وی تأکید کرد: ارتش یمن به سوپاپ اطمینانی برای میهن و مردم تبدیل شده و توانسته است حقوق آنها را حفظ کند و همه توطئه‌های خارجی را برای تجزیه و تکه تکه کردن یمن ناکام بگذارد.

دو طرف در این دیدار همچنین درباره تداوم نقض آتش بس توسط ائتلاف متجاوز سعودی و آخرین مورد آن یعنی توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی رایزنی کردند.

المشاط با اشاره به اینکه نقض آتش بس توسط ائتلاف متجاوز به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد شد، بر لزوم پرداخت کلیه حقوق کارکنان دولت و احیای منابع غارت شده نفت و گاز یمن تأکید کرد.

این مقام ارشد یمنی خاطرنشان کرد: حقایق پیش روی ائتلاف متجاوز، این ائتلاف را مجاب خواهد کرد که کشتی‌های توقیف شده را آزاد و از ادامه توقیف آن و دزدی دریایی خودداری کند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پایان به همه شهروندان کشورش اطمینان داد که مردم یمن اکنون می‌توانند حقوق مشروع خود را محقق سازند و بحران ایجاد شده توسط ائتلاف متجاوز به زودی پایان خواهد یافت.