شهر خبر

آژانس در ماموریت خود به زاپروژیا کمتر از انتظارات عمل کرد

آژانس در ماموریت خود به زاپروژیا کمتر از انتظارات عمل کرد

رئیس اداره نظامی-غیرنظامی منطقه زاپروژیا می گوید آژانس به واسطه رویکرد خود نتوانسته انتظارات در خصوص پایان دادن به گلوله باران این منطقه را برآورده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رئیس اداره نظامی-غیرنظامی منطقه زاپروژیا اعلام کرد آژانس بین المللی انرژی اتمی در بازدید خود از منطقه عملکردی پایین تر از انتظارها داشت.

«یوگنی بالیتسکی» امروز دوشنبه اعلام کرد که بازدید مأموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی از نیروگاه اتمی زاپروژیا کمتر از انتظارات مردم محلی برای پایان دادن به بمباران های توپخانه این نیروگاه عمل کرد.

این مقام منطقه ای در یک برنامه تلویزیونی زنده افزود: ما انتظار داشتیم که نفوذ آژانس بین المللی انرژی اتمی برای متوقف کردن گلوله‌ باران این منطقه کفایت کند. اصلی‌ترین چیزی که قصد نشان دادن آن را داشتیم این بود که چه کسی ما را گلوله باران می کند و تروریست هسته‌ای امروز کیست؟

بالیتسکی در ادامه یادآور شد که ساکنان منطقه و کارکنان نیروگاه زاپروژیا دیگر امیدی ندارند در نشست روز ۶ سپتامبر شورای امنیت سازمان ملل در مورد وضعیت منطقه حقیقت را بشنوند.

وی تاکید کرد:ما چنین امیدی نداریم، من اکنون نه تنها از جانب خودم، بلکه از جانب مردمی صحبت می کنم که با آنها در تماس هستم، پرسنل نیروگاه و مردم ساکن در مناطق آزاد شده زاپروژیا.

رئیس اداره نظامی-غیرنظامی منطقه زاپروژیا تاکید کرد: موضوعاتی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دستور کار خود قرار داده است، به هیچ وجه به توقف بمباران یا جلوگیری از وقوع حادثه احتمالی هسته‌ای کمکی نمی‌کند. طرف اوکراینی اصلاً به واقعیت حضور ناظران اروپایی در منطقه بهایی نمی دهد.

پیشتر ولادیمیر راگوف، عضو شورای اصلی دولت نظامی-غیرنظامی منطقه زاپروژیا گفت که برنامه بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این است که تا ششم سپتامبر نیروگاه اتمی زاپروژیا را ترک کنند اما ممکن است حضور آنها تمدید شود.