شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#روسیه#بروکسل

به واسطه رویکرد ضد روسی غرب؛

نمایندگی روسیه در اتحادیه اروپا در فضای پیچیده ای فعالیت می کند

نمایندگی روسیه در اتحادیه اروپا در فضای پیچیده ای فعالیت می کند

نماینده دائم روسیه در بروکسل اعلام کرد به واسطه رویکرد ضد روسی غرب، ماموریت این کشور در اتحادیه اروپا با دشواری هایی مواجهه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا از رویکرد ضد روسی این اتحادیه در قبال دیپلمات های روس انتقاد کرد.

«ولادیمیر چیزوف» روز دوشنبه در مصاحبه ای با ایزوستیا اعلام کرد که در بحبوحه کارزار روس هراسی در سراسر غرب، مأموریت دائم روسیه در اتحادیه اروپا در بروکسل در فضایی کاملاً پیچیده به فعالیت خود ادامه داده است.

دیپلمات ارشد روس، ضمن محکوم کردن تصمیم بی اساس اتحادیه اروپا در ماه آوریل مبنی بر اخراج گروه بزرگی از کارمندان روس تحت عنوان عنصر نامطلوب، گفت: با این حال، کار در آنجا به هیچ وجه کم نشده است، بلکه بار وظایف کسانی که نمایندگی روسیه ماندند، بیشتر شده است.

این مقام ارشد روس اعلام کرد که هیئت روسی حاضر در بروکسل به طور مرتب در تلاش است تا موضع و نگرانی‌های خود را برای همتایان اروپایی خود شفاف کند. به گفته چیزوف، ماموریت دائم روسیه در بروکسل همزمان سعی دارد تا دیدگاه‌های سیاسی خود را در مورد آنچه اتحادیه اروپا در قبال روسیه در پیش گرفته، به اشتراک بگذارد.

چیژوف در پاسخ به سوال ایزوستیا درباره اینکه آیا اتحادیه اروپا قادر است کار ماموریت دائم روسیه در این اتحادیه را به حالت تعلیق درآورد، گفت هرچند چنین خطری وجود دارد، اما تصور نمی رود اتحادیه اروپا با این اقدام، تا این حد منافع خود را نادیده بگیرد.