شهر خبر
ماجرای مفقود شدن 31 میلیون دلار در دولت دهم/ جهانگیری: هیچ کس گردن نگرفت+ جزئیات

ماجرای مفقود شدن 31 میلیون دلار در دولت دهم/ جهانگیری: هیچ کس گردن نگرفت+ جزئیات

اسحالق جهانگیری روایت می کند که در دولت دهم، قرار بود طی دو مرحله 350 میلیون دلار از مرز آذربایجان به‌صورت پالت اسکناس به کشور بیاورند. بعد در تهران 31 میلیون دلار نیامد و سرنوشتش معلوم نشد.

اعتمادآنلاین|

کتاب «بدون دود و آتش و خون» نوشته ی بهراد مهرجو و ولی خلیلی که این روزها در رسانه‌ها در حال بازنشر است روایت‌های را در گفت و گو با رئیس جمهور سابق و دولتمردانش منتشر کرده است.

به گزارش جماران در بخشی از گفت‌و‌گوی این کتاب با اسحاق جهانگیری را که تحت عنوان «هزار درد بی‌درمان» است آمده ::«بازهم خاطراتی از گذشته به ذهنش رسیده و اجزای صورتش با نهایت خشم درهم‌رفته است: «در دولت دهم، قرار بود طی دو مرحله 350 میلیون دلار از مرز آذربایجان به‌صورت پالت اسکناس به کشور بیاورند. بعد در تهران 31 میلیون دلار نیامد و سرنوشتش معلوم نشد. اسکنا‌س‌ها را برداشته بودند و کسی هم مسئولیتش را قبول نکرد.»

صدای تلفن روی میز، بلند شده ولی جهانگیری اعتنا نمی‌کند: «این‌ها را مردم باید بدانند. بعد از برجام ذخایر اسکناس کاغذی دلار در کشور به بالاترین سطح رسید. وقتی تحریم شروع شد، این اسکناس‌ها را برای وقتی ذخیره کردیم که همه مرزها را به روی ما ببندند که با اسکناس و نقدی خرید کنیم.»