شهر خبر

این شهر تنها شهر جهان است که هیچوقت چراغ هایش خاموش نمی شود

این شهر تنها شهر جهان است که هیچوقت چراغ هایش خاموش نمی شود

کوستاس باکویانیس، شهردار آتن، اعلام کرده است که شهرداری چراغ‌های خیابان‌ها را در محله‌های خود خاموش نخواهد کرد و این یک موضوع امنیتی است .

به گزارش برنا؛ با فرارسیدن ماه سپتامبر، شهرهای زیادی در جهان برنامه‌های صرفه‌جویی در انرژی را برای تأمین انرژی گرمایی در زمستان اعلام کرده‌اند. بسیاری از این موارد مربوط به قطع نور بناهای تاریخی، چراغ‌های خیابان و همچنین خاموش کردن ترموستات در ساختمان‌های شهرداری است.

با این حال، در مورد آتن، شهردار کوستاس باکویانیس اعلام کرده است که شهرداری چراغ‌های خیابان‌ها را در محله‌های خود خاموش نخواهد کرد. طبق مصاحبه‌ای در کانال تلویزیونی ANT۱، باکویانیس گفت که روشن نگه داشتن چراغ‌ها یک امر تجملی نیست بلکه یک موضوع امنیتی است و این چالشی است که آتن نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.

علاوه بر این، وی به این نکته اشاره کرد که پایتخت یونان مالیات‌های شهرداری را افزایش نخواهد داد، زیرا شهروندان در حال حاضر با بحران هزینه‌های زندگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. چالشی که اکنون برای مسئولان شهری وجود دارد، ادامه ارائه خدمات معمول با منابع کمتر و حفظ تعادل مالی خوب است.

یکی از ویژگی‌های کلیدی این طرح، پروژه شهرداری برای نصب ۴۲ هزار چراغ LED است که جایگزین بسیاری از چراغ‌های خیابانی موجود در شهر می‌شود. شهردار تأکید کرد که چنین تصمیمی یک اقدام بسیار مهم است، زیرا هزینه‌های چراغ‌های خیابان را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

باکویانیس اعلام کرده است که مردم به طور قطع تأثیرات آن را روی قبوض خود احساس خواهند کرد. علاوه بر این، راهکار به‌کارگیری چراغ‌های LED به آتن این اجازه را می‌دهد تا سیستم روشنایی خود را بهتر کنترل کند. اکنون شهرداری این آزادی را خواهد داشت که تصمیم بگیرد به طور مثال یک میدان یا یک جاده نور کم یا زیاد داشته باشد.

علاوه بر این، شهرداری برنامه ترموستات را معرفی کرده است که یک اقدام ملی در یونان به‌شمار می‌رود و قرار است مصرف را بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش دهد. تحت برنامه ترموستات، تهویه و بخاری‌ها باید روی دمای ثابتی تنظیم شوند، زیرا این کار باعث صرفه‌جویی در انرژی بیشتر می‌شود.

دما در ساختمان‌های آتن طی فصول تابستان و زمستان بر اساس مؤلفه‌های استاندارد تنظیم می‌شود. علاوه بر این، به سازمان‌ها ابلاغ شده است که سیستم‌های گرمایش و سرمایش باید زمانی که هیچ کارمندی در محل کار حضور ندارد، خاموش شود.