شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق

دعوت مجدد رهبران سیاسی عراق از جریان صدر برای گفت‌وگو

دعوت مجدد رهبران سیاسی عراق از جریان صدر برای گفت‌وگو

دومین نشست رهبران سیاسی عراق تحت عنوان «گفت‌وگوی ملی»، بدون حضور جریان صدر برگزار شد و حاضران در بیانیه پایانی این نشست بر لزوم آرام کردن اوضاع، فعال سازی نهادها و طی مراحل قانون اساسی تاکید و بار دیگر از جریان صدر برای گفتگو و حل فصل اختلاف نظرها دعوت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از سایت موازین نیوز، رهبران سیاسی عراق در این بیانیه تاکید کردند که تحولات اوضاع سیاسی و اختلافات ناشی از آن، همه را ملزم به حفظ ثبات، حفاظت از کشور در برابر بحران‌ها، حمایت از تلاش‌ها برای آرام کردن کشور، جلوگیری از تشدید تنش و خشونت و همچنین درپیش گرفتن گفت‌وگوی ملی می‌کند.

حاضران در این نشست بر تداوم نشست‌های گفت‌وگوی ملی برای دستیابی به راه حل تاکید کردند.

در این جلسه تصمیم گرفته شد که یک تیم فنی متشکل از احزاب مختلف سیاسی تشکیل شود تا دیدگاه‌ها و ایده‌های مشترک در مورد نقشه راه عراق را به سرانجام برساند و برای رسیدن به انتخابات زودهنگام و تحقق الزامات آن با بازنگری در قانون و کمیساریای عالی انتخابات، دیدگاه‌های طرف‌های مختلف را به یکدیگر نزدیک کنند.

حاضران در این نشست همچنین بر فعال سازی فعالیت‌های نهادهای حکومتی و طی کردن مراحل قانون اساسی تاکید کردند.

در بیانیه پایانی نشست رهبران سیاسی عراق بار دیگر از جریان صدر دعوت کردند که در گفت‌وگوهای ملی شرکت کند تا مسائل مورد اختلاف بررسی شده و راه حلی برای آنها ایجاد شود.

در این نشست همچنین بر لزوم پاکسازی فضای حاکم میان احزاب ملی از جمله جلوگیری از هر گونه تشدید تنش تاکید شد.

در پایان این نشست نیز بر لزوم تحقق اصلاحات در ساختار دولت عراق و توجه به خواسته‌ها برای رفع هرگونه عدم تعادل در چارچوب‌های سیاسی یا اداری از طریق قانون گذاری لازم و برنامه‌های موثر دولتی با همکاری همه احزاب سیاسی تاکید شد.

انتهای پیام/