شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#دولت#عراق

نماینده ائتلاف دولت قانون عراق:

اصلاح قانون انتخابات عراق نیازمند توافق گروه های سیاسی است

اصلاح قانون انتخابات عراق نیازمند توافق گروه های سیاسی است

یک نماینده ائتلاف دولت قانون در عراق تاکید کرد که اصلاح قانون انتخابات این کشور در گرو توافق روسا و رهبران گروه های سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، ثائر الجبوری نماینده ائتلاف دولت قانون تاکید کرد که اصلاح قانون انتخابات در گرو توافق روسا و رهبران گروه های سیاسی است.

وی با بیان اینکه حتی اگر دادگاه فدرال عراق حکم انحلال پارلمان این کشور را صادر کند، اصلاح قانون انتخابات می تواند انجام شود، افزود: همه طرف ها منتظر صدور حکم دادگاه درباره انحلال پارلمان هستند و بعد از صدور این حکم تصمیمات سیاسی اتخاذ خواهد شد.

الجبوری ادامه داد: توافق گروه های سیاسی و روسای فراکسیون های انتخاباتی درباره اصلاح قانون انتخابات آسان است و حکم دادگاه فدرال درباره انحلال پارلمان تاثیری در مورد این تصمیم سیاسی ندارد.

وی یادآور شد: اصلاحات اعمال شده در قانون انتخابات در گذشته نیز نتیجه توافق میان رهبران و روسای احزاب سیاسی بوده است و اکنون نیز اصلاح آن تنها به توافق سیاسی گروه های مختلف بستگی دارد.

پیش از این «حسین مردان» نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف دولت قانون اعلام کرده بود که برگزاری جلسه پارلمان به بعد از اربعین امام حسین علیه السلام موکول شده است.

گفتنی است، عراق با گذشت مدت زیادی از برگزاری انتخابات پارلمان همچنان از بن بست سیاسی رنج می برد و هیچ راهکاری برای خروج از این بن بست وجود ندارد.