شهر خبر

غرامت سنگین برای وزیر آموزش و پرورش عراق

غرامت سنگین برای وزیر آموزش و پرورش عراق

منابع عراقی اعلام کردند که دادگاهی در این کشور به علت سقوط پنکه سقفی بر سر دانش آموزی در نجف و وارد شدن آسیب صد در صدی به او، علیه وزیر آموز و پرورش این کشور حکم قضایی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، منابع عراقی از جریمه ۴۰ میلیون دیناری برای وزیر آموزش و پرورش این کشور به علت حادثه رخ داده در استان نجف برای یک دانش آموز خبر دادند.

بر اساس این گزارش، به دنبال سقوط پنکه سقفی بر سر یک دانش آموز در استان نجف، دادگاهی عراقی طی صدور حکمی، وزیر آموزش و پرورش این کشور را ملزم کرد تا مبلغ ۴۰ میلیون دینار به عنوان غرامت پرداخت کند.

بر اساس اسناد اعلام شده ، در جریان تحقیقات از حادثه ، وزیر آموزش و پرورش به کوتاهی در پیگیری وسایل و تجهیزات مدرسه متهم شد.

میزان صدمه وارد شده به این دانش آموز صد درصد اعلام شده است. بر اثر سقوط پنکه سقفی، یکی از دانش آموزان دچار آسیب دیدگی بدنی از ناحیه سر و خونریزی مغزی شد که بعد از این حادثه این دانش آموز تحت عمل جراحی باز سر قرار گرفته است. وی حافظه اش را از دست داده است و میزان ناتوانی این دانش آموز صد در صد اعلام شده است که نیازمند مراقبتهای ویژه و دائمی دارد.