شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##احتمال#وقوع#انتفاضه#زندان‌های#اسرائیل#چقدر#است؟
احتمال وقوع انتفاضه در زندان‌های اسرائیل چقدر است؟

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

احتمال وقوع انتفاضه در زندان‌های اسرائیل چقدر است؟

رسانه‌های اسرائیلی از اوایل شهریور نگرانی خود را نسبت به وقوع انتفاضه در داخل زندان‌های اسرائیل که منجر به شعله‌ور شدن انتفاضه‌ای بزرگ در کرانه باختری شود ابراز می‌دارند.

اعتمادآنلاین|

سید عماد حسینی- رسانه‌های اسرائیلی از اوایل شهریور نگرانی خود را نسبت به وقوع انتفاضه در داخل زندان‌های اسرائیل که منجر به شعله‌ور شدن انتفاضه‌ای بزرگ در کرانه باختری شود ابراز می‌دارند.

شاید به همین دلیل دادگاه اسرائیل ۱۰ شهریور با آزادی خلیل العوواوده مبارز فلسطینی عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین که حدود ۶ ماه در اعتراض به حبس احتیاطی‌اش دست به اعتصاب غذا زده بود، موافقت کرد.

ساعاتی پیش از آن، بیش از یک هزار اسیر فلسطینی تهدید کرده بودند از روز ۱۰ شهریور دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهند زد، شاید همین امر اسرائیل را بر آن داشت تا با آزادی العوواوده موافقت کند.

اسرائیل که در آستانه انتخابات پارلمانی زودرس قرار دارد، به شدت در صدد آرام کردن اوضاع هرچند به صورت موقت است تا بتواند پروسه انتخابات را به پایان برساند و طبیعتاً دوباره تجاوزات خود علیه فلسطینیان را از سر بگیرد.

در مقابل به اعتقاد اکثر قریب به اتفاق کارشناسان اسرائیلی، امروز چند نقطه در فلسطین اشغالی به چاشنی‌های بزرگ و کوچکی برای منفجر کردن انتفاضه جدید تبدیل شده‌اند که یکی از آنها زندان‌‌هایی است که اسرای فلسطینی در آنها نگهداری می‌شوند و می‌توانند کانون انفجار بمب انتفاضه‌ای بزرگ محسوب شوند، انتفاضه‌ای که وقوع آن حتمی است اما تل‌آویو تمام تلاش خود را به کار بسته تا زمان آن را هر چقدر می‌تواند به تعویق بیندازد.