شهر خبر

بکارگیری بیش از هزار ون و اتوبوس جدید برای تردد زوار اربعین/ وزیر کشور: ۱۲ سال در نوسازی ناوگان عمومی اقدامی صورت نگرفته بود

بکارگیری بیش از هزار ون و اتوبوس جدید برای تردد زوار اربعین/ وزیر کشور: ۱۲ سال در نوسازی ناوگان عمومی اقدامی صورت نگرفته بود

وزیر کشور خبرداد: نزدیک ۴۵۰ اتوبوس و ۵۰۰ ون امروز رونمایی شد وتعدادی دیگر هم به آن اضافه خواهد شد، بیش از هزار ون و اتوبوس تحویل گرفته می شود و امیدواریم‌بتوانیم این ها را در مسیر اربعین استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، احمد وحیدی، وزیر کشور در جمع خبرنگاران در آیین رونمایی واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، ماشین‌ آلات و تجهیزات عمرانی و خدمات شهری گفت: نزدیک ۴۵۰ اتوبوس و ۵۰۰ ون امروز رونمایی شد وتعدادی دیگر هم به آن اضافه خواهد شد، بیش از هزار ون و اتوبوس تحویل گرفته می شود و امیدواریم‌بتوانیم این ها را در مسیر اربعین استفاده کنیم و پس از آن تحویل داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در مراسم امروز علاوه بر ون و اتوبوس، ماشین آلات و تجهیزات دیگری هم‌رونمایی شد. آتش نشان بوم بلند از جمله آن است که حدود ۳۵ متر برد دارد و حدود ۱۰۰ متر پرتاب آب را خواهد داشت و تعدادی تاکسی هم رونمایی شد.

وحیدی با بیان این‌جمله که امیدواریم ون ها تمام ساخت،داخلی شود گفت: تعداد قابل توجهی نیسان و ماشین آتش نشانی و ماشین آلات سنگین مثل لودر که بسیار مورد استفاده است، با کمک تولید کنندگان داخلی، امروز تحویل می‌شود. امیدوارم نوسازی خوبی ایجاد شود. درحوزه قطار شهری هم باید این نوسازی اتفاق بیفتد‌.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: این کار مدت طولانی عقب افتادگی داشت و حدود ۱۲ سال در خصوص نوسازی اقدامی انجام‌نشده بودو بسیاری از ناوگان ها دچار فرسودگی است، اما دولت با تمام‌محدودیت های مالی این‌کار بزرگ را انجام داد. این‌کار به حمل و نقل عمومی‌کمک می کند و تولید را در داخل فعال می‌کند و می توان به سمت تولید دانش بنیان حرکت کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: این هزار دستگاه اتوبوس و ون برای اربعین و برای تردد زوار بکار‌گرفته خواهد شد‌.

وزیر کشور در خصوص تخصیص اعتبارات گفت: حجم اعتبارات فراوان است ،چند هزار میلیارد تومان حجم قرارداد ها است و قرار داد هایی که بسته شده بیش از این است و حدود ۷هزار میلیارد تومان اعتبار تجهیزات امروز است. 

وی در پاسخ به این سوال که با توجه رونمایی از ماشین های آتش نشانی، آیا با این‌تجهیزات می توان به کم‌ کردن خسارات مشابه متروپل امیدوار بود، گفت: در حادثه متروپل مشکل سازه ای مواجه بودیم و سازه ناپایدار و ناامن و مجوز ها خارج از استاندارد بود، نظارت های کافی رخ نداده بود این‌تجهیزات آتش نشانی ما را قادر میکند در حریق خصوصا در طبقات بالا ، خسارات کمتر را شاهد باشیم.

انتهای پیام/