شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن

کاهش هزینه و افزایش سرعت و کیفیت با صنعتی‌سازی مسکن

 کاهش هزینه و افزایش سرعت و کیفیت با صنعتی‌سازی مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: کاهش هزینه و سوخت، جلوگیری از هدر رفت مصالح و افزایش سرعت و کیفیت ساخت از جمله مزیت‌های صنعتی‌سازی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، علیرضا فخاری مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در همایش نخستین رویداد فناورانه ساختمان و مسکن اظهار کرد: میزان تقاضا و سهم عرضه حاکی از آن است که با انباشت نیازمندی از نظر فضا و محیط زندگی مواجه هستیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: سابقه صنعتی‌سازی در کشور به پیش از انقلاب باز می‌گردد که کارخانه‌های خانه‌سازی در کشور ایجاد شد و نیروهای مسلح به واردات تجهیزات مربوطه اقدام کردند اما به نقطه اوج صنعتی‌سازی نرسیدیم.

وی در ادامه افزود: در طرح‌های تامین مسکن عمومی باید با هدف جبران عقب‌ماندگی گذشته هم در تولید هم در تکنولوژی، به سمت مزیت صنعتی‌سازی برویم.

فخاری ‌گفت: هنوز صنعتی‌سازی به عنوان یک امر ضروری قبول نشده و مردم نمی‌دانند صنعتی‌سازی با امنیت در سازه و کاهش هزینه‌های نگهداری، تا چه اندازه می‌تواند به تحقق مسکن امن و ارزان کمک کند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: کاهش هزینه و سوخت، جلوگیری از هدر رفت مصالح و افزایش سرعت و کیفیت ساخت از جمله مزیت‌های صنعتی‌سازی است و همه طرح‌های مسکنی باید به سمت صنعتی‌سازی هدایت شود.

 وی افزود: در پیوند آموزش و دانش چگونگی ساخت مسکن صنعتی ضعف وجود دارد.

علیرضا فخاری گفت: انتظار می‌رود در یک تعامل منظم بین وزارت راه شهرسازی و معاونت ریاست جمهوری در مرکز تحقیقات دبیرخانه‌ای فعال تشکیل شده و جایگاهی برای رجوع و پاسخگویی همه صاحبنظران در حوزه صنعتی‌سازی باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به گذشت سه ماه از پروژه ساخت مسکن در قزوین از طریق صنعتی‌سازی گفت: چنین پروژه‌هایی نشان می‌دهد می‌توان با استفاده از دانش و توان صنعتی‌سازی به نقطه مطلوبی رسید که البته نیازمند تعامل چند جانبه و پشتیبانی‌های لازم از سوی دولت و بخش خصوصی است.

انتهای پیام/