شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##هفتگانه#موفقیت#برای#کارآفرینان#جوان

هفتگانه موفقیت برای کارآفرینان جوان

چگونه در جوانی کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنیم؟
هفتگانه موفقیت برای کارآفرینان جوان

فردای اقتصاد: با وجود جذابیت داستان پیروزی کارآفرینان اما جوانان بسیاری با برداشتن نخستین گام به درون دنیای کارآفرینی، شکست را تجربه می‌کنند و این بسیاری از آن‌ها را از نخستین پرش در زندگی بازمی‌دارد.

اما جوانان چگونه می‌توانند شانس خود را در موفقیت برای سفر کارآفرینی افزایش دهند؟

۱- پروژه‌ای را انتخاب کنید که نسبت به آن شور و هیجان دارید.

وارد شدن به فضای کسب‌وکاراقدامی نیست که آرام و بی‌دردسر آغاز شود. در ابتدا احتمالا شما مجبور خواهید شد خیلی سخت‌تر از کارمندان سنتی کار کنید. برای تحمل سختی‌ها، به چیزی بیشتر از چشم‌انداز رسیدن به پول یا تبدیل شدن به یک مدیرعامل نیاز دارید.

استیو جایز جمله معروفی دارد:« کار قرار است بخش بزرگی از زندگی شما را به خود اختصاص دهد و تنها راه کسب رضایت واقعی در آن این است که معتقد باشید آنچه انجام می‌دهید کار فوق‌العاده‌ای است و تنها راه انجام کار فوق‌العاده این است که عاشق کارتان باشید.»

۲- افراد درست را دور خود جمع کنید.

همه افرادی که زندگی شما را احاطه می‌کنند، از تیمی که برای راه‌اندازی استارت‌آپ خود تشکیل می‌دهید تا همراهی که برای زندگی شخصی‌تان انتخاب می‌کنید، به شدت بر زندگی شما اثرگذارند.

جیم روهن، کارآفرین و سخنران انگیزشی جمله مشهوری گفته است:« شما میانگین پنج نفری هستید که بیشترین زمان را با آن‌ها می‌گذرانید.»

اما تعداد افرادی که با آن‌ها سرو کار دارید از پنج نفر بسیار بیشتر است پس لازم است که شبکه افراد کارشناس و متخصص در حوزه‌ مورد انتخاب خود را در اولویت قرار دهید. حتی بهتر است یک مربی پیدا کنید که در مسیری مشابه آنچه انتخاب کرده‌اید، موفق بوده است.

۳- مرزبندی مشتریان خود را بشناسید.

وقتی برای نخستین بار ایده خود به عنوان یک کارآفرین جدید را توسعه‌ می‌دهید، بهترین کاری که برای موفقیت خود می‌توانید انجام دهید، این است که درون و بیرون بافت جمعیتی گروه هدف خود را بشناسید. اشتباه رایجی که کارآفرینان جوان مرتکب می‌شوند، این است که تلاش می‌کنند به همه به عنوان مشتری دسترسی پیدا کنند. نتیجه این خواهد بود که اغلب به هیچ مشتری‌ای دسترسی نمی‌یابند.

۴- به لحاظ مالی آماده باشید.

معمولا، کارآفرینان جوان‌تر از سرمایه‌ای که مسن‌ترها بر اثر سال‌ها کار و پس‌انداز در اختیار دارند، برخوردار نیستند. اما این لزوما به معنای آن نیست که جوانان نمی‌توانند کارآفرینان موفقی شوند. گر چه پس‌انداز کردن پیش از راه‌اندازی یک کسب‌وکار ایده بسیار خوبی است، اما آمار نشان می‌دهد یک سوم  کسب‌وکارها در آمریکا با کمتر از ۵ هزار دلار اندوخته شروع به کار می‌کنند. نکته کلیدی این است طرحی داشته باشید که با آن تا جایی که می‌توانید اندوخته خود را حفظ کنید. به طور مثال اگر می‌توانید عملیات خود را از خانه با دورکاری راه بیاندازید چرا دفتر اجاره کنید؟

۵- چشم‌اندازی برای آینده داشته باشید و اهداف خود را تعیین کنید.

داشتن یک ایده خیلی خوب است اما باید بدانید قرار است شرکت شما طی یک، پنج و ده سال آینده به کجا برسد و بر این اساس اهداف خود را تعیین کنید.

بدین ترتیب، هر روز می‌توانید اطمینان حاصل کنید که روی آنچه کار می‌کنید، هم‌راستا با اهدافتان است و شما را قدم به قدم به آن‌ها نزدیک‌تر می‌کند.

۶- به یک عمر یادگیری بیاندیشید.

برای ان‌که به عنوان یک کارآفرین تازه‌کار به موفقیت برسید، باید تا جایی که می‌توانید یاد بگیرید. این یادگیری نباید فقط مختص آغاز سفر کارآفرینی شما باشد، بلکه به دلیل آنکه صنعت شما دائما در حال تغییر است، باید برای همیشه این یادگیری ادامه یابد.

علاوه بر خواندن و گوش کردن به مطالب مرتبط با حوزه کاری خود، بررسی محصولات مشابه محصول شما و حتی استراتژی‌های جدید بازاریابی، خواندن مطالعات موردی درباره افرادی که پیش از شما موفق شدند، می‌تواند به شما کمک کند موفقیت آن‌ها را تکرار کنید و از اشتباهاتشان اجتناب کنید.

۷- شروع کنید.

بر اساس اظهارات اکثریت افرادی که در نظرسنجی "روندهای کسب‌وکارهای کوچک" شرکت کردند، و کارآفرینان بی‌شمار دنیای کارآفرینی، بهترین راه برای آموختن درباره کارآفرینی یک کار ساده است: راه‌اندازی یک کسب‌وکار.

شما می‌توانید همه مطالعات و آماده‌سازی‌ها و برنامه‌ریزی‌های جهان را انجام دهید اما تنها راه آموختن راه موفقیت، از جا برخاستن و آغاز سفر کارآفرینی‌تان است.        

منبع: فوربس

نویسنده: پاتریک شرزینگر

مترجم: شادی آذری حمیدیان