شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت

ضریب تبدیل در واحدهای نمونه صنعت طیور تا ۱.۶ کاهش یافت

ضریب تبدیل در واحدهای نمونه صنعت طیور تا 1.6 کاهش یافت

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ضریب تبدیل در بعضی واحدهای نمونه در صنعت طیور به یک و شش دهم رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم حسین دماوندی‌نژاد معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از نمایشگاه دام و طیور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صنعت دامپروری کشور در دنیا شناخته شده است به طوری که در بخش طیور سالانه بیش از دو ونیم میلیون تن تولید گوشت سفید داریم و از نظر دام و دامپروری یکی از کشورهای مطرح در دنیا هستیم.

وی افزود: ارتباط بین المللی بین تولیدکنندگان ما برقرار است و هم در ارتباط با مسائل مربوط به مکمل ها، واکسن ها، خوراک دام پیشرفت های خوبی را داشته ایم.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: وضعیت ضریب تبدیل در بعضی واحدهای نمونه در صنعت طیور به یک و شش دهم رسیده است.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان ایرانی با تولیدکنندگان خارجی در ارتباط هستند و تجربیات خود را با یک دیگر تبادل می کنند.

 واعظی مدیرعامل بخش کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر نیز در این ارتباط اظهار داشت: در هفت حوزه کسب و کار شامل طیور گوشتی، طیور تخم گذار، دام سنگین، دام سبک، آبزی پروری، زراعت و گلخانه و پشتیبانی فعالیت می‌شود؛ در بخش جوجه یکروزه پدر و مادر گوشتی به عنوان رهبر بازار و در حوزه جوجه یکروزه تخم گذار تجارتی سهم قابل ملاحظه ای از بازار در اختیار کوثر است.

این نمایشگاه تا 15 شهریور ماه 1401 در سالن 38 نمایشگاه بین المللی تهران با حضور تولید کنندگان ایران و 15 شرکت کننده خارجی در حال برگزاری است.

بنابراین گزارش ضریب تبدیل در مرغداری های کشور به معنی آن است که در ازای خوراک دریافتی هر مرغ گوشتی چقدر گوشت تولید می شود.

  در گذشته ضریب تبدیل در واحد های مرغداری مدرن تا 1.7 و در سایر مرغداری های تا 2.1 گزارش وجود داشت که آمار جدید معاون وزیر جهاد کشاورزی نشان می‌دهد که وضعیت ضریب تبدیل در مرغداران پیشرو کشور ارتقا یافته است.

 

انتهای پیام/