شهرخبر

نیلوفر پارسا: پیشنهادات زیادی را رد کردم که نقشم در «آوای باران» را تکرار نکنم/ فکر می‌کنم فعلاً نباید سراغ نقش‌های منفی بروم

نیلوفر پارسا: پیشنهادات زیادی را رد کردم که نقشم در «آوای باران» را تکرار نکنم/ فکر می‌کنم فعلاً نباید سراغ نقش‌های منفی بروم

نیلوفر پارسا با اعلام اینکه تاکنون حذفیاتی از سکانس‌های مرتبط به کاراکتر «ریحانه» صورت نگرفته است به شرح و تفصیل فرآیند بازی در سریال «بی‌نشان» پرداخت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این شب‌ها شبکه سه سیما سریال «بی‌نشان» را روی آنتن دارد؛ داستان این مجموعه درخصوص خبرنگاری است که حق‌طلب و عدالت‌محور است و بنا به ذات حرفه خود، به دنبال روشنگری و اطلاع‌رسانی است و در حوزه مبارزه با فساد به دنبال کشف حقیقت است. نقش این خبرنگار پیشکسوت را پرویز فلاحی‌پور با نام «شهاب» ایفا می‌کند که در تلاش است کار خود را متعهدانه انجام بدهد و به اصول و تعهد خود به عنوان یک فعال رسانه وفادار بماند.

مریم کاویانی نیز پس از یکی دو سال دوری از بازیگری،  بار دیگر در این سریال تلویزیونی ایفای نقش کرده، نقش  «مینو»  همسر «شهاب» خبرنگارِ «بی‌نشان»  را بازی می‌کند. نیوشا ضیغمی همچنین از دیگر بازیگرانی است که در این سریال ایفای نقش می‌کند. در این میان نیلوفر پارسا که شاید بیشتر مخاطبین او را با نقشِ خاکستری‌اش در «آوای باران» به یاد می‌آورند در «بی‌نشان» راما قویدل، نقشِ ریحانه را بازی می‌کند. 

پیشنهادات زیادی را رد کردم که شبیه به «آوای باران» نشود

او در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره ورود خود به این پروژه، توضیح داد: خوشبختانه هم من و هم آقای قویدل نسبت به همدیگر شناخت داشتیم، به همین خاطر می‌دانستند تا چه حد می‌توانم خودم را به کاراکتر «ریحانه» نزدیک کنم. مطمئن بودم وقتی با من درباره نقشی صحبت می‌کنند، از این موضوع، اطلاع دارند که بنده می‌توانم آن نقش را اجرا کنم.از راما قویدل تشکر می‌کنم که بازی در این سریال و این نقش را به من پیشنهاد دادند. چرا که پس از بازی در سریال «آوای باران» درخواست‌هایی که به من می‌شد، اکثراً مثل همان نقش «بیتا» در مجموعه «آوای باران» بود و این روند برای من مجدداً تکرار می‌شد؛ به همین خاطر تمامی این پیشنهادات را رد می‌کردم، حتی با وجود اینکه نقش «بیتا» را بسیار دوست داشتم و بازی کردن در چنین کاراکترهای چند بُعدی برایم بسیار جذاب است. با این حال دوست داشتم نقشی را بازی کنم که خیلی متفاوت‌تر از کاراکتر «بیتا» باشد.

پارسا خاطرنشان کرد: شاید در آینده مجدداً چنین نقشی را بازی کنم اما در حال حاضر بیشتر تمایل داشتم تا نقشی را بازی کنم که آن فرم و کلیشه را از بین ببرد. همچنین به لحاظ اینکه قبلاً با کارگردان این سریال همکاری داشتم، بسیار برای من قابل‌ احترام‌اند. پیش از این کار هم قرار بود در برخی از پروژه‌های دیگر با هم همکاری داشته باشیم که به دلایل خاصی متأسفانه این اتفاق نیفتاد و البته کارهایی هم بوده که با هم کار کرده باشیم. 

او ادامه داد: وقتی دستیار آقای قویدل برای پیشنهاد نقش «ریحانه» با من تماس گرفتند، گفتند که نقشی را برای تو درنظر گرفتیم و مطمئنیم که این کاراکتر، همان شخصیتی است که همیشه دوستش داشتی و به همین شکل مرا به سمت این پروژه و نقش جذب کردند؛ در ادامه با حضور در دفتر کارگردان و گرفتنِ بخش‌هایی از سناریوهای «ریحانه» متوجه شدم این کاراکتر با چه چالش‌هایی مواجه است، چه ارتباط صمیمانه‌ای با پدر خود دارد؛ رابطه‌ای که «شهاب‌الدین» حتی با پسران خود ندارد و «ریحانه» به قدری به پدر خود اعتماد دارد که تصمیمات خود را مبنی بر خواسته‌های پدرش به عمل می‌رساند.

واکنش به حذفیات سریال «بی‌نشان»

بازیگر سریال «بی‌نشان» درباره حذفیات این مجموعه تلویزیونی بیان کرد: سانسور و حذفیات همیشه وجود داشته است، اما تاکنون چنین اتفاقی برای سکانس‌هایی که من در آن‌ها بازی کرده‌ام، رخ نداده است، حتی به اندازه یک پلان هم چیزی حذف نشده است. اما برای برخی از همکارانم اوضاع به این شکل نبود و چون همگی برای نقش‌شان تلاش کرده‌اند و زحمت کشیده‌اند، ممکن است که آزرده‌خاطر شده باشند، چرا که هرکسی دوست دارد نتایج تلاش‌هایش را مشاهده کند.

مردم درباره سریال «بی‌نشان» حرف می‌زنند/ سریال تکان‌دهنده خواهد بود

وی با بیان اینکه سریال «بی‌نشان» مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است، اظهار کرد: تا اینجای سریال، 90 درصد تصوراتی که از کاراکتر «ریحانه» در ذهنم وجود داشت به واقعیت تبدیل شد. از این‌رو، بسیار خرسندم اما به طورکلی معتقدم که همیشه بیش‌تر از این هم می‌توانم کاری را خوب و درست انجام دهم. به همین خاطر دوست ندارم که با خودم بگویم این کار، کامل و حاصل تمام توانم بود. با این حال از زمان پخش این سریال از سوی مخاطبان و حتی دوستان و آشنایان بازخوردهایی را دریافت کردم که در تصور من نمی‌گنجید؛ به همین صورت برخی از دوستان اطلاع دادند که مردم درباره این سریال حرف می‌زنند و به آن توجه می‌کنند، به طوری که در فضای مجازی نیز شاهد واکنش‌های تماشاگران بودم و دیدم که بعضی‌ها داستان این سریال را مرتبط با خود می‌دانند! و این اتفاق و چالش برایم بسیار جالب بود و به همین سبب فکر می‌کنم که این سریال تکان‌دهنده خواهد بود.

فکر می‌کنم فعلاً نباید سراغِ نقش‌های منفی بروم

این بازیگر تلویزیون و تئاتر درباره کارهای دیگر خود توضیح داد: به‌تازگی دوباره پیشنهادی برای بازی به عنوان یک شخصیت منفی به بنده داده شد که البته چندان به کاراکترهای منفی دیگر شباهتی نداشت، اما با این وجود فکر کردم که فعلاً نباید به سراغ چنین نقش‌هایی بروم، همچنین در بعضی از فیلم‌های کوتاه کار کردم و اکنون منتظرم تا کارهای سریال «بی‌نشان» به یک جمع‌بندی و جایگاه مشخصی برسد تا بتوانم پس از آن در پروژه‌های جدید حضور داشته باشم. همچنین اخیراً در نمایشی با نام «زنی در دو چهره» به کارگردانی پندار اکبری حضور داشتم که بازخورد بسیار خوبی داشت و روانشناسان بسیار زیاد و شاخصی برای تماشای این اجرا به سالن آمده بودند.

بازیگر فیلم «من و شارمین» با تأکید بر اینکه سینما یک رسانه و مدیای بین‌المللی‌ است، خاطرنشان کرد: قطعاً همه بازیگران از جمله بنده نیز تمایل دارم که در کارهای سینمایی نقش‌آفرینی کنیم، چرا که سینما مدیایی بین‌المللی و ریشه‌ای است و فیلم‌های سینمایی همیشه به گونه‌ای دیگر در خاطر ما قرار می‌گیرند. البته عقیده شخصی بنده به این صورت است که دیدن و بازی کردن تئاتر برای هر بازیگری لازم است و همانند یک مکمل عمل می‌کند و حتماً باید شکل بگیرد.

تا وقتی محتوای خوبی در تلویزیون ارائه نشود، مردم به سراغِ سینما نخواهند رفت

وی در پایان افزود: تنها تفاوتی که سریال‌های تلویزیونی با سینما و تئاتر دارد، این است که ارتباط بهتری با مردم و مخاطبان برقرار می‌شود. از این رو، تلویزیون تماشاگران بیشتری را به خود اختصاص داده که این ویژگی باعث می‌شود تا مخاطبان سینما و این صنعت کم نشوند و تا وقتی محتوای خوبی در تلویزیون ارائه نشود قطعاً مردم به سراغ سینما و نمایشنامه‌خوانی نخواهند رفت.

انتهای پیام/