شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#قطار

مدیرعامل راه‌آهن: کم‌لطفی سازمان برنامه عمر ناوگان ریلی را افزایش داد/ راه‌اندازی آزمایشی قطار تهران-کربلا برای ۳ ماه

مدیرعامل راه‌آهن: کم‌لطفی سازمان برنامه عمر ناوگان ریلی را افزایش داد/ راه‌اندازی آزمایشی قطار تهران-کربلا برای 3 ماه

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه "کم لطفی سازمان برنامه عمر ناوگان ریلی را افزایش داد"، گفت:قطار تهران -کربلا فعلا سه ماه به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میعاد صالحی با بیان این‌که در حوزه لکوموتیو 2000 میلیارد تومان بدهی به ما رسیده است، اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته بنای ریل گذاری به گونه‌ای بوده که در بسیاری از مناطقی که بار داریم ریل گذاری صورت نگرفته و در بخش‌هایی که ریل گذاری صورت گرفته بار نداریم؛ در سطح کلان برای اینکه نقشه راه داشته باشیم توسعه خطوط ریلی راهبردی در بحث مسافری را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی با بیان این‌که 7000 میلیارد تومان اعتبار سالانه به بخش حمل و نقل ریلی تخصیص نیافته و این بخش را با مشکلات زیادی روبرو کرده است، افزود: در بخش تولید لکوموتیو بخش خصوصی 4600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است. 1366 واگن باری نو، 33 لکوموتیو و 64 واگن مسافری بازسازی شد و 4 واگن خود کشش هم در این بخش تامین شده است‌.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان این‌که حوزه ریلی در بخش مسافری در یک دهه گذشته چندان سود نداشته و دولت در این بخش حمایت لازم نکرده است، مطرح کرد: متاسفانه سازمان برنامه کم لطفی در تخصیص اعتبار داشته و همین باعث شده که سن ناوگان ریلی در بخش مسافری افزایش یابد.

صالحی یادآور شد: در 4 ماه امسال 9.6 میلیون نفر جابجا شده که نسبت به سال گذشته 60 درصد رشد جابه جایی و 22 درصد کاهش تاخیرات را داشته‌ایم. در مجموع حمل باری و مسافری طی  4ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته 5 درصد رشد کرده است.

وی با اشاره به افتتاح بزرگترین بندر خشک ریلی با وسعت 700 هکتار ، گفت: این مرکز دارای 18 خط ریلی است و به عنوان یک مرکز لجستیک مهم به شمار می‌رود. همچنین حوزه بهسازی و بازسازی خطوط رشد 200 درصدی داشته و 3هزار میلیارد تومان برای اعتبار آن نیاز است. از طرفی 111 کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان، یزد و لرستان آماده بهره برداری است.

مدیرعامل راه آهن یادآور شد: در مسیر‌های ریلی در اربعین سفر‌ها را 100 درصد افزایش داده ایم. قطار تهران -کربلا را برای کل سال در نظر گرفته ایم که این خط فعلا سه ماه به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/