شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

عینک جدید لنوو که تبدیل به پروژکتور می‌شود+عکس

عینک جدید لنوو که تبدیل به پروژکتور می‌شود+عکس

عینک جدید لنوو که تبدیل به پروژکتور می‌شود+عکس
عینک جیبی جدید شرکت "لنوو" تجربه یک صفحه نمایش بزرگ روبروی چشمان کاربر را رقم می‌زند.

به گزارش ثریا عینک جدید شرکت "لنوو" (Lenovo) صفحه نمایش کامپیوتر را در فاصله چند سانتی متری از چشمان کاربران قرار می‌دهد تا به آن‌ها هنگام کار یا تماشای فیلم، حریم خصوصی بیشتری بدهد.

عینک لنوو موسوم به "T ۱" که این هفته در نمایشگاه برلین (IFA ۲۰۲۲) در آلمان رونمایی شد، از طریق درگاه USB-C به لپ‌تاپ، تلفن هوشمند یا تبلت متصل می‌شود. سپس محتوای دستگاه را روی دو صفحه OLED در هر لنز با کیفیت فول اچ‌دی جلوی هر چشم نشان می‌دهد و یک صفحه نمایش خصوصی ارائه می‌دهد.

عینک لنوو T ۱ به کاربران این حس را القا می‌کند که محتوا را روی صفحه نمایشی بسیار بزرگتر از صفحه نمایش رایانه یا گوشی خود می‌بینند.

این عینک یک صفحه نمایش مجازی را ارائه می‌دهد که بزرگ و سخاوتمندانه به نظر می‌رسد، در حالی که اندازه کل این دستگاه فقط در حد یک عینک معمولی است که در جیب جا می‌شود.

این عینک همچنین دارای بلندگو‌های hi-fi داخلی در نزدیکی گوش است، بنابراین کاربران می‌توانند ضمن تماشای تصویر، صدای آن را نیز بشنوند و به عنوان مثال از تماشای یک فیلم به طور کامل لذت ببرند.

"اریک یو" مدیر اجرایی لنوو گفت: هر روز، مردم در سراسر جهان به طور فزاینده‌ای برای سرگرمی و بهره‌وری به سراغ دستگاه‌های تلفن همراه می‌روند و عینک جدید ما می‌تواند یک گلوگاه بزرگ در چنین تجربه‌ای برای کاربران باشد.

وی افزود: با راه حلی مانند عینک T ۱، کاربران یک تجربه صفحه نمایش بزرگ قابل حمل و خصوصی دارند و می‌توانند مزیت بیشتری نسبت به تلفن و لپ‌تاپ خود دریافت کنند.

این شرکت حتی به هیچ وجه سعی نکرده است این عینک را با واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده سازگار کند. در عوض، نمایشگر آن دید کاربر را کاملاً مبهم می‌کند تا تجربه‌ای کاملاً غوطه‌ورانه، مشابه با آنچه در یک سینما انتظار دارید، ارائه دهد.

این عینک هوشمند در اواخر سال ۲۰۲۲ در چین به فروش می‌رسد و سال آینده در سایر کشور‌ها در دسترس خواهد بود. اگرچه صحبت‌هایی در مورد قیمت گزاف آن وجود دارد.

لنوو ادعا می‌کند که این عینک برای حرفه‌ای‌هایی مناسب است که تمایل دارند روی اسناد خصوصی بسیار حیاتی روی رایانه شخصی در فضا‌های عمومی کار کنند، چرا که داشتن یک فضای کاری خصوصی مانع از جاسوسی و سرک کشیدن در فضا‌های عمومی می‌شود و اطلاعات خصوصی را محفوظ نگه می‌دارد.

این فناوری همچنین برای افرادی مناسب است که می‌خواهند یک فیلم یا برنامه تلویزیونی را بدون اینکه یک غریبه ببیند آن‌ها چه چیزی را تماشا می‌کنند، تماشا کنند.

تنها مشکل این است که کاربران باید هنگام استفاده از این عینک هوشمند در یک نقطه ساکن بمانند، زیرا استفاده از این عینک موجب اختلال دید برای دنیای واقعی می‌شود.

همچنین آن‌ها باید به تلفن هوشمند، تبلت یا لپ‌تاپ کاربر متصل شوند، بنابراین در هنگام استفاده از این عینک، تحرک کاهش می‌یابد.

عینک لنوو T ۱ مشابه عینک "Nreal Air" است که در ماه مه با قیمت ۴۰۰ پوند برای فروش عرضه شد. عینک "Nreal Air" نرخ تازه‌سازی نمایشگر بالاتری دارد که به تعداد دفعات نمایش یک تصویر جدید در هر ثانیه اشاره دارد.

عینک "Nreal Air" نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز دارد، به این معنی که تصویر را ۹۰ بار در ثانیه جدید می‌کند، در حالی که عینک T ۱ دارای نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتزی است.

گفتنی است، هنگامی که عینک "Nreal Air" به یک تلفن هوشمند متصل می‌شود، می‌تواند یک صفحه مجازی ۲۰۱ اینچی را در فاصله شش متری از چشمان کاربر پخش کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران