شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسلمان#مستند

راه‌یابی «هیچکس منتظرت نیست» به جشنواره «سینمای مسلمان کازان»

راه‌یابی «هیچکس منتظرت نیست» به جشنواره «سینمای مسلمان کازان»

مستند سینمایی «هیچکس منتظرت نیست» به کارگردانی محسن اسلام‌زاده در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه مستندهای بلند جشنواره «سینمای مسلمان کازان» به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی پروژه، مستند سینمایی «هیچکس منتظرت نیست»، محصول مرکز مستند سوره، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن اسلام‌زاده در اولین حضور بین‌المللی خود به هیجدهمین دوره جشنواره «سینمای مسلمان کازان» راه یافت و در بخش مسابقه مستندهای بلند این جشنواره به نمایش درمی‌آید.

«هیچکس منتظرت نیست» که پخش بین‌المللی آن برعهده علیرضا شاهرخی است، تنها مستند ایرانی راه‌یافته به بخش مستندهای بلند این جشنواره است که با 9 اثر دیگر رقابت خواهد کرد.

همزمان با اولین حضور بین‌المللی این اثر، از پوستر خارجی آن با طرحی از سینا رعیت‌دوست رونمایی شد.

هیجدهمین دوره جشنواره «سینمای مسلمان کازان» از 7 تا 11 سپتامبر (16 تا 20 شهریورماه) در شهر کازان مرکز جمهوری تاتارستان روسیه برگزار می‌شود.

این جشنواره که از سال 2005 با حمایت اداره کل مسلمانان روسیه، وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه و جمهوری تاتارستان راه‌اندازی شد، در سال‌های اولیه با اسم منبر طلایی برگزار می‌شد اما پس از آن به «سینمای مسلمان کازان» تغییر نام داد. جشنواره «سینمای مسلمان  کازان» در کنار بخش‌های جنبی، بخش فیلم‌های سینمایی، فیلم‌های کوتاه و فیلم‌های بلند و کوتاه مستند نیز دارد.

«هیچکس منتظرت نیست» پیش از این در چهلمین جشنواره فیلم فجر و پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» حضور یافته بود که با استقبال فعالان حوزه‌های اجتماعی و مخاطبان سینمای مستند مواجه و همچنین موفق به کسب جایزه ویژه بهترین فیلم مستند از نگاه داوران ناجی هنر در بخش ملی جشنواره «سینماحقیقت» شد.

تازه‌ترین ساخته محسن اسلام‌زاده، روایتی از مرکز نگهداری زنان کارتن خواب در میدان شوش تهران است؛ زنانی که دچار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند و خانواده آن‌ها را طرد کرده است.

عوامل «هیچکس منتظرت نیست» عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: محسن اسلام‌زاده، فیلمبردار: علی محمد خانیکی، تدوین: سلمه اربابون، طراحی و ترکیب صدا: محمدحسین ابراهیمی، آهنگساز: افشین عزیزی، صدابردار: حمیدرضا مجیدی، اصلاح رنگ و نور: یحیی محمدعلیی، تحقیق: محسن فتاحی، دستیار کارگردان: محمدامین صدیقی‌مقدم، مشاور هنری کارگردان: علیرضا عطاریانی، مترجم: نوید خدایی، تدارکات: ابوالفضل محمدپور، روابط‌ عمومی: سپیده شریعت رضوی، مجری طرح: مرکز فرهنگی میثاق و محصول مرکز مستند سوره.

انتهای پیام/