شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#کرکوک#ارتش

تازه ترین تحولات میدانی عراق؛

حمله توپخانه ای ترکیه به دهوک/ انهدام مخفیگاه داعشی ها در کرکوک

حمله توپخانه ای ترکیه به دهوک/ انهدام مخفیگاه داعشی ها در کرکوک

منابع رسانه ای عراقی با اعلام حمله مجدد ارتش ترکیه به مناطقی در استان دهوک، از کشف و انهدام مخفیگاه داعشی ها و تجهیزات نظامی آنها در کرکوک خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شفق نیوز، منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که توپخانه ارتش ترکیه شامگاه شنبه بار دیگر گلوله باران مناطقی در شهرستان «عمادیه» در شمال استان دهوک را از سر گرفت.

این منابع افزودند: توپخانه ارتش ترکیه شامگاه دیروز شنبه مناطقی را در ناحیه «کانی ماسی» هدف قرار داد و این امر منجر به قطع برق تعدادی از روستاهای این ناحیه شد.

به گفته منابع مذکور، یک گلوله توپ به نزدیک خط برق ۱۱ کیلوولت نیروگاه کانی ماسی اصابت کرد ولی تیم‌های تعمیر و نگهداری توانستند خسارت وارده را ترمیم کرده و برق را به روستاها بازگردانند.

پایگاه خبری السومریه نیز با اشاره به تحولات میدانی مبارزه با تروریست‌های داعش در عراق گزارش داد: سازمان اطلاع رسانی امنیتی عراق روز شنبه از انهدام یک مخفیگاه تروریست‌های داعش در کرکوک و کشف تجهیزات نظامی متعلق به آنها خبر داد.

این سازمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان‌های ستاد فرماندهی عملیات مشترک در کرکوک در مرحله ششم عملیات «اراده استوار» به مأموریت خود ادامه داده و توانستند یک مخفیگاه تروریست‌ها را منهدم کرده و ۱۲ بمب دست ساز، دو گلوله توپ، چهار گلوله خمپاره ۶۰ میلی متری و دو چاشنی انفجاری بمب را کشف و ضبط کنند.

در خبری دیگر به نقل از السومریه، ستاد فرماندهی پلیس فدرال عراق از دستگیری یک تروریست تحت تعقیب در منطقه «الکمالیه» بغداد و ضبط بمب دست ساز از او خبر داد.

سازمان حشد شعبی نیز روز گذشته اعلام کرد که یک تروریست داعشی را در مرکز شهر موصل دستگیر کرد و او را به مراجع قانونی تحویل داد.