شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#سینما#دولت سیزدهم

به سینما در دولت سیزدهم خوشبین هستم/ امکانات را برای محمد خزاعی مهیا سازید

به سینما در دولت سیزدهم خوشبین هستم/ امکانات را برای محمد خزاعی مهیا سازید

کارگردان سریال‌های «حکایت کمال»، «رخصت»، «دختری به نام آهو» و «پنجره» که با فیلم «دلداده» در زمان اکران به رکورد مناسبی در فروش دست پیدا کرد با موضوع وضعیت سینما در یکی دو سال اخیر، از فروش گرفته تا کیفیت تولیدات معتقد است: سازمان سینمایی، آقای محمد خزاعی و همکارانش همگی در تلاش هستند اما تلاش این عزیزان زمانی به ثمر می‌نشیند که امکانات اولیه را در دست داشته باشند. یعنی یک بودجه‌ی کلی برای حمایت از تولید یا پخش.

قدرت‌الله صلح میرزایی با توجه به سابقه‌ی فعالیت آموزشی‌اش اصولا در مقام کارگردان برای هر ژانری که فیلمسازی می‌کند به انعکاس نکات آموزشی نیز نگاه ویژه دارد و معمولا با ورود به فیلمنامه نکاتی آموزشی را در آثارش جای می‌دهد که این مسئله در تولیدات سینمایی و تلویزیونی او مشهود است. صلح میرزایی درخصوص وضعیت سینما در یکسال اخیر به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا گفت: سینما وضعیت مناسبی ندارد. مقداری از این شرایط به مسائل اقتصادی جامعه برمی‌گردد و مقداری دیگر هم به مخاطب که شاید فیلم‌های مورد نظرش را روی پرده نمی‌بیند.‌ در وهله‌ی اول باید مخاطب را در نظر بگیریم. او در راس قضیه قرار دارد و ما اثر را برای او تولید می‌کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی «دلداده» عنوان کرد: سینما مقوله‌‌ای ضروری مانند نان نیست. باید ببینیم که فرهنگ در کشور ما در اولویت چندم قرار گرفته است. بنابراین وقتی فرهنگ در اولویت اول قرار نمی‌گیرد از چند جهت ضربه خواهیم خورد.

او ادامه داد: فرهنگ در تاثیرگذاری روند شکل‌گیری یک جامعه واقعا مهم است. سازمان برنامه و بودجه باید سالانه بودجه‌ی بیشتری را برای سینما در نظر بگیرد‌. به عقیده‌ی من سازمان سینمایی مقصر نیست. بودجه‌ای که سالیانه برای سینمای یک کشور در نظر می‌گیرند باید خیلی بیشتر از این حرف‌ها باشد‌.

او در خصوص آثار تولیدی در دولت سیزدهم گفت: باید سینما را امری جدی تلقی کنیم واگرنه اگر همین روند ادامه پیدا کند ما در چند سال آینده شاید فقط سالی ۱۰ فیلم برای اکران داشته باشیم.‌ من معتقدم سازمان سینمایی، آقای محمد خزاعی و همکارانش همگی در تلاش هستند اما تلاش این عزیزان زمانی به ثمر می‌نشیند که امکانات اولیه را در دست داشته باشند. یعنی یک بودجه‌ی کلی برای حمایت از تولید یا پخش. 

او ادامه داد: باید بپذیریم مدیرانی که در راس سینما نشسته‌اند دوست دارند که کار کنند و اوضاع را بهبود ببخشند. به هرحال مسئولینی که در سینما سمت‌هایی دارند به نوعی از پیش تلاش خودشان را کرده‌اند.  

صلح‌میرزایی در آخر گفت: اگر فیلم دلخواه و دوست داشتنی مردم تولید شود حتما مخاطب به سینما می‌رود. فکر می‌کنم در چند سال اخیر  یک مقدار سوژه‌ی فیلم‌ها از زندگی مردم فاصله گرفته است. البته در خصوص دولت سیزدهم هنوز نمی‌توانیم نظری بدهیم چرا که آثار تولیدی این دوره را ندیده‌ایم. اصولا یکسالی زمان می‌برد که فیلمی ساخته و اکران شود. در کل به دولت جدید بسیار خوشبینم و نگاهم این است که اتفاقات خوبی در سینما رقم خواهد خورد.

خبرنگار: تبسم کشاورز 

انتهای پیام/