شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای امنیت#روسیه#سازمان ملل

روسیه:

شورای امنیت در رویکرد مربوط به تسلیحات بیولوژیکی تجدید نظر کند

شورای امنیت در رویکرد مربوط به تسلیحات بیولوژیکی تجدید نظر کند

 یک مقام دفاعی روسیه می گوید شورای امنیت سازمان ملل باید در خصوص حوادث مشکوک مربوط به سلاح های زیستی رویکرد تازه ای در پیش بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه خواستار تجدید نظر شورای امنیت سازمان ملل در رویکرد خود در قبال تحقیقات مربوط به سلاح های بیولوژیکی شد.

«ایگور کریلوف» مسئول بخش حفاظت در برابر حملات شیمیایی در نیروهای مسلح روسیه در یک نشست خبری در مسکو اعلام کرد: بر این باوریم زمان آن رسیده است که شورای امنیت سازمان ملل در رویکرد خود در قبال تحقیقات مربوط به حوادث شیمیایی و بیولوژیکی تجدید نظر کند.

این مقام روس در جمع خبرنگاران تاکید کرد که پنتاگون سال‌ها آزمایشگاه‌های زیستی مخفی را در اوکراین راه‌اندازی کرده، بر روی پاتوژن‌های بسیار خطرناک تحقیق انجام داده و بر خلاف کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی و سمی نمونه‌های بیولوژیکی را صادر کرده است.

مسئول بخش حفاظت در برابر حملات شیمیایی در نیروهای مسلح روسیه همچنین یادآور شد که مسکو بارها در موقعیت های مختلف از ایالات متحده و اوکراین درخواست کرده است تا توضیح دهند چرا تحقیقات به سفارش پنتاگون در خاک اوکراین انجام شده است. موضوعی که با مسائل بهداشتی و ایمنی در اوکراین مطابقت ندارد.

وزارت دفاع روسیه نیز امروز شنبه در گزارشی اعلام کرد که پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، در حال برنامه ریزی برای انتقال برنامه های ناتمام مربوط به توسعه تسلیحات بیولوژیکی خود از اوکراین به دیگر کشورهای بلوک شوروی سابق و اروپای شرقی است.