شهر خبر

به دستور نخست وزیر عراق صورت گرفت؛

بسیج دولت عراق جهت تسهیل ورود زائران اربعین

بسیج دولت عراق جهت تسهیل ورود زائران اربعین

دولت عراق در نشست امروز خود طرح خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) را بررسی و بر بسیج همه امکانات و خدمات جهت تسهیل ورود زائران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، دبیرخانه دولت عراق و سازمان مرزهای این این کشور در نشست امروز خود، طرح خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) را بررسی و بر بسیج همه امکانات و خدمات جهت تسهیل ورود زائران تاکید کرد.

«حیدر مجید» سخنگوی دفتر نخست وزیری عراق گفت: دفتر اطلاع رسانی دولت برای چهارمین روز متوالی، نشست مشترک با کمیته مرزها را برای ورود زائران اربعین از کشورهای همسایه و سایر کشورها برگزار کرد.

وی با بیان اینکه نشست مذکور به دستور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق جهت بسیج همه امکانات دولتی برای ارائه خدمات به زائران، برگزار شد، عنوان کرد: در این نشست ارائه تسهیلات به زائران در گذرگاه های شلمچه در بصره، شیب در میسان، زرباطیه در واسط و المنذریه در دیالی مورد بررسی قرار گرفت.

بر همین اساس، «علاء الدین القیسی» سخنگوی سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق نیز گفت: اقدامات متعددی برای بازرسی از افراد و بررسی گذرنامه آنها و همچنین استقرار نیروهای امنیتی انجام شده است و تمامی زائران تنها پس از گذراندن روال قانونی، اجازه ورود به عراق را پیدا می‌کنند.

وی اظهار داشت: کمیته‌ای برای تقویت وضعیت امنیتی از سوی سازمان گذرگاه‌های مرزی ایجاد شده و هدف آن موفقیت آمیز برگزار شدن مراسم اربعین است و تمامی این اقدامات با هدف تسهیل عبور و و ورود زائران امام حسین (ع) برای اربعین است.

این در حالی است که پیش از این «ظاهر حبیب المندلاوی» فرمانده تیپ ۱۱۰ نیروهای حشد شعبی اعلام کرده بود که هزاران نفر از نیروهای حشد در طرح تامین امنیت زائران ایرانی اربعین حسینی (ع) شرکت خواهند کرد.