شهر خبر

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

ظرفیت لازم برای توسعه پلتفرم‌های نمایش خانگی فراهم شود

ظرفیت لازم برای توسعه پلتفرم‌های نمایش خانگی فراهم شود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: یکی از وظایف مهم همه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای کشور، آن است که ظرفیت‌های لازم برای توسعه پلتفرم‌های داخلی جهت کمک به انتقال محتوا به مخاطب را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد راستینه هفشجانی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: حمایت از شبکه‌های نمایش خانگی و البته نظارت بر آن یک ضرورت است، اما متاسفانه با توجه به اینکه ما در نظارت ضعیف عمل می‌کنیم، گاهی این تفکر صورت می‌گیرد که باید اصل مساله حذف گردد در حالی که این تفکر غلطی است.

احمد راستینه هفشجانی، ضمن مثبت ارزیابی کردن کارکرد پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی، گفت: یکی از وظایف مهم همه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای کشور، آن است که ظرفیت‌های لازم برای توسعه پلتفرم‌های داخلی جهت کمک به انتقال محتوا به مخاطب را فراهم کنند.

وی ادامه داد: طبیعی است فرهنگ ایرانی و اسلامی، سبک زندگی و علاقه مندی مردم به بافت تاریخی و فرهنگی کشور، دارای اقتضائات ویژه ای است لذا هرچقدر ظرفیت دسترسی مردم به این داده‌ها و محتواها، بیشتر فراهم شود، طبیعتاً گرایش مردم به استفاده از شبکه‌های ماهواری ای کاهش می‌یابد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مردم ما دارای جان مایه‌های دینی، مذهبی و ملی بسیار قوی هستند، افزود: اینکه بعضاً مردم به سمت استفاده از شبکه‌های ماهواره می‌روند برای آن است که ما محتواهای غنی برای استفاده مردم کمتر داشتیم لذا هرچقدر به سمت غنی سازی محتواهای تولیدی در پلتفرم‌های داخلی حرکت کنیم به همین میزان با پر کردن اوقات فراغت مردم و در دسترس قرار گرفتن محتواهای غنی برای بهره مندی مردم حرکت کردیم و به همین میزان استفاده مردم از ماهواره‌ها نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

وی کارکردهای شبکه نمایش خانگی را در رشد و توسعه صنعت فیلم سازی کشور نیز موثر دانست و تاکید کرد: نبود یک جریان مستمر تولید محتوا در قالب تولید فیلم و سریال به صورت یک برنامه نظام مند و مشخص، یکی از مشکلات امروز در این عرصه محسوب می‌شود.

راستینه تصریح کرد: در گذشته عدم ظرفیت تولید انبوه فیلم و سریال سبب شده مردم با ذائقه‌های مختلف، برای پر کردن اوقات فراغت به سمت بهره مندی شبکه‌های ماهواره‌ای حرکت کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: ما نیازمند تولید انبوه و مستمر در قالب یک مجموعه صنفی مستقل هستیم که البته باید تحت نظارت و سیاست‌های کلان رسانه‌ای کشور قرار گیرد، لذا هر اندازه بر حمایت از تولید آثار رسانه‌ای بر پلتفرم‌های داخلی و شبکه‌های نمایش خانگی تاکید داشته باشیم، می‌توانیم به سمت پاسخگویی به ذائقه‌های مختلف مردم نیز حرکت کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، بیان مشکلات جامعه در شبکه‌های نمایش خانگی را یکی دیگر از مزایای این پلتفرم‌ها دانست و گفت: واقعیت آن است که صداوسیما به جهت محدودیت‌هایی که دارد نمی‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را به وضوح بیان کند اما پلتفرم‌های داخلی راحت تر می‌توانند معضلات کشور را در قالب فیلم و سریال نشان دهند تا مردم و مسئولان آگاهی بیشتری نسبت به وضعیت جامعه داشته باشند.

وی ادامه داد: حمایت از شبکه‌های نمایش خانگی و البته نظارت بر آن یک ضرورت است، اما متاسفانه با توجه به اینکه ما در نظارت ضعیف عمل می‌کنیم، گاهی این تفکر صورت می‌گیرد که باید اصل مساله حذف گردد در حالی که این تفکر غلطی است.

راستینه تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم ظرفیت‌های لازم برای تامین نیازهای مردم با محتواهای غنی و ابزارهای مختلف بر بستر پلتفرم‌های داخلی را بیش از پیش فراهم کنیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا شما نیز از پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی استفاده می‌کنید یا خیر، گفت: بله، من هم با عضویت در این پلتفرم‌ها و خرید اشتراک آن، از محتوای آن استفاده می‌کنم.