شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#خدمت رسانی

نقشه راه رهبری برای دولت مردمی/ تاکید برکلید واژه‌های برزمین مانده برای خدمت رسانی بهتر به مردم

نقشه راه رهبری برای دولت مردمی/ تاکید برکلید واژه‌های برزمین مانده برای خدمت رسانی بهتر به مردم

رهبری در دیدار با اعضای دولت سیزدهم نکات ریز و درشتی را به دولت گوشزد کردند، ایشان در ابتدا از توفیقاتی که توسط این دولت به دست امده گفتند و بعد هم چند توصیه مهم را خطاب به دولت مردان مطرح کردند. در میان مردم بودن، برجسته کردن شعارهای انقلاب، شرطی نکردن کشور، زنده کردن امید و اعتماد مردم، توجه به ظرفیت­های داخلی، رویکرد خوب سیاست خارجی و سرعت­عمل در حوادث طبیعی از جمله محور هایی که رهبری در این دیدار پیرامون انها سخن گفتند. بیان نکات مثبت رهبری از اقدامات دولتمردان، خستگی را از تن شان بیرون کرد، و نفسی تازه کردند تا با قوت در سال های پیش رو گام بردارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، سالی سخت را پشت سر گذاشته بودند و در این یک سال  کارنامه ای را برای خود رقم زدند. طبق روال هرساله و در چهارمین روز از هفته دولت در صبح روز سه شنبه برای دیدار با رهبری به حسینه امام (ره) رفتند.

براساس گفته دولتمردان سال ابتدایی دولت چون برق و باد گذشت. در توصیف هایشان از سال اول دولت، دو کلید واژه مشترک دارند؛ سالی سخت ولی شیرین. رئیس دولت سیزدهم سال اول دولت را اینگونه توصیف میکند؛ سال اول دولت سیزدهم، سال خدمت به مردم و بسیار شیرین بود. او می گوید از کار خسته نخواهد شد ولی کار را از خود خسته خواهد کرد. معاون اول دولت هم با اندکی مکث میگوید سال ابتدایی دولت سخت گذشت و شرایط روز های آغازین را توصیف میکند.

رئیس دولت می‌گوید که کارنامه وزرا به دستشان داده شده و بخشی از آن را نزد رهبری قرائت کردند. همه در حسینه امام جمع اند و همه چیز در دیدار با رهبری رنگ و بوی مردمی دارد از دغدغه هایی که از سوی رهبر انقلاب بیان شد گرفته تا حدیثی که  در حسینه امام درج شده است؛ «وَ الْزَمُوا السَّوَادَ الْأَعْظَمَ فَإِنَّ یَدَ اللَّهِ مَعَ الْجَمَاعَةِ» همراه توده مردم باشید زیرا دست خدا با جماعت است.

5رهبر انقلاب در این دیدار نکات ریز و درشتی را به دولت گوشزد کردند، ایشان در ابتدا از توفیقاتی که توسط این دولت به دست امده گفتند و بعد هم چند توصیه مهم را خطاب به دولت مردان مطرح کردند. در میان مردم بودن، برجسته کردن شعارهای انقلاب، شرطی نکردن کشور، زنده کردن امید و اعتماد مردم، توجه به ظرفیت­های داخلی، رویکرد خوب سیاست خارجی و سرعت­عمل در حوادث طبیعی از جمله محور هایی که رهبری در این دیدار پیرامون انها سخن گفتند. بیان نکات مثبت رهبری از اقدامات دولتمردان، خستگی را از تن شان بیرون کرد، و نفسی تازه کردند تا با قوت در سال های پیش رو  گام بردارند.

از توصیه های رهبری در این دیدار به اعضای دولت سیزدهم بحث تولید بود ایشان در بیانات خود فرمودند: بنده هم سالها است اشاره میکنم. عمده‌ترین سرفصل اقتصادی ما برای پیشرفت اقتصاد مسئله‌ی تولید است. یعنی حقیقتاً بهبود معیشت مردم، مسئله‌ی اشتغال، مسئله‌ی قدرت خرید، مسائل گوناگون دیگر اقتصادی، وابسته‌ی به تولید داخلی است که باید به آن خیلی اهمّیّت داد. واقعاً با هر چیزی که تولید را تضعیف میکند باید مقابله کنید. با هر چیزی که تولید داخلی را به زانو درمی‌آورد و شکست میدهد، باید با جدّیّت مقابله کرد؛ قاطعانه بایستی مبارزه کنید؛ چه در صنعت، چه در کشاورزی.

1

از سال 96 تاکنون رهبری بر مسائل اقتصادی و معیشتی مردم و تولید بارها تاکید داشته است. در مراسم تنفیذ روحانی نقشه راهی که رهبر انقلاب برای دولت وقت ترسیم کردند تمرکز بر سیاست داخلی و پرداختن به مشکلات مردم است ایشان در این مراسم که در روز 12 مراد 96 برگزار شد فرمودند: امروز در درجه‌ی اوّل، مشکلات اقتصادی و معیشتی مد نظر است؛ این کارِ اوّلی است که از این سه کارِ هم‌زمان باید انجام بگیرد؛ این اوّلینش است: پرداختن به مسائل داخلی، پرداختن به مشکلات مردم، مسئله‌ی معیشت و اقتصاد؛ که این را باید ان‌شاءالله به یک نقطه‌ی قابل قبولی، در طول این چهارسال برسانید.

تکیه بر توان داخلی و تقویت تولید ملی از دیگر تاکیدات رهبری با اعضای دولت روحانی بود که در دولت وقت مغفول ماند و به آن پرداخته نشد. رهبری در  دیدار با اعضای دولت بار ها در مسئله تولید نکاتی مهم را مطرح کردند ایشان در 7 شهریور 97 که دولت وقت به مناسبت هفته دولت به دیدار ایشان رفته بود گفتند: لذا من حتّی از همین جلسه‌ی هماهنگی رؤسای سه قوّه هم انتظار دارم که یکی از جهاتی که روی آنها تکیه میکنند در بحثها و مسائلی که در آنجا آورده میشود و کارشناس‌هایی که با آن جلسه ارتباط پیدا میکنند، این است که روی مسئله‌ی تولید تکیه کنند. ببینیم مشکلات تولید داخلی کشور چه چیزهایی است، به انحاء مختلف دنبال راهِ‌حلّ این مشکلات باشیم. بنده اقتصاددان نیستم امّا حرفهای اقتصاددان‌ها را میخوانم؛ اقتصاددان‌های کشور که شما هم خیلی‌هایشان را قبول دارید، راه ارائه میکنند. این‌جور نیست که راه وجود نداشته باشد؛ راه‌هایی وجود دارد برای اینکه بتوانیم تولید کشور را نجات بدهیم.

2

در دیدار امسال رهبری هم با اعضای دولت مجدد بر توان داخلی و تولید تاکید شد، این در حالی است که این موارد را پیش از این در جلساتی که با هیئت دولت سابق در هفته دولت داشتند بارها مطرح کرده بودند که متاسفانه نتیجه ای حاصل نشده بود و این مطالبات به دولت فعلی هم منتقل شد.

بخشی از کلید واژه های رهبری در دیدار با دولتمردان سابق در جدول زیر آمده است؛ 

سال 1396مسائل داخلی معیشت مردمرفع مشکلات مردمتولید ملی
سال1397مسائل داخلیمعیشت مردماشتغالتولید ملی 
سال1398مسکنکشاورزیخودروتولید ملی 
سال1399نظام سلامتمعیشتتقویت پول ملیتولید ملی 
سال1400مسکن، واکسنخودرومشکلات فضای کسب و کارتولید ملی 

 زنده کردن امید و اعتماد در مردم در دولت سیزدهم از نکات مورد تمجید رهبری از دولت سیزدهم بود ایشان در دیدار با اعضا دولت سیزدهم فرمودند:  این بزرگ‌ترین توفیق شما است. مجموع عملکرد دولت ــ چه شخص رئیس‌جمهور محترم، چه مسئولین در بخشهای مختلف ــ به مردم این احساس را داد که دولت وسط میدان است، مشغول کار است، دارد تلاش میکند و برای آنها خدمت میکند، میخواهد خدمت‌رسانی بکند.  همدلی صادقانه‌ی با مردم و نظارت میدانی به مسائل گوناگون مردم، خیلی چیز مهمّی است.

4

رهبری بارها در دولت قبل بر حضور در میدان ارائه گزارش صادقانه به مردم و صحبت رو در رو و مستقیم با مردم تاکید داشتند اما به این توصیه در دولت پیشین پرداخته نشد. رهبری در سال 99 که اعضای دولت وقت به دیدار ایشان رفته بودند گفتند: دستاوردها را بگویید، هم تنگناها را بگویید، هم آنچه را توانستید انجام بدهید بگویید، هم آنچه را باید انجام میدادید و انجام نشده بگویید؛ مردم خوششان می‌آید. این جور انسان بتواند همه‌ِی ابعاد قضیّه را بیان کند، این برای مردم شیرین و دلپذیر است، بخصوص در تماسّ مستقیم با مردم؛ تا آنجایی که ممکن است، با مردم مستقیم حرف بزنید. البتّه این روزها محدودیّت هست، لکن از طریق تلویزیون و با تماسهای رودررو با مردم برای آنها توضیح بدهید. مردم از گزارشهای صادقانه خرسند میشوند، امیدوار میشوند و خوشحال میشوند.

اما دولت قبل مدیریت کارتابل و مانیتوری را بر حضور در میدان ارجح تر دانست و تا توانست از مردم فاصله گرفت. به اذعان کارشناسان رئیسی نشان داد که رییس جمهور مردم است او در یک سال اول دولت خود به ۳۱ استان سفر کرد. سنت سفرهای استانی اتفاقی بود که به مذاق مردم خوش نشست و دولت هم سعی کرد با حضور در میدان مدیریت را در دست بگیرد. 

3

مسکن این روز ها دغدغه بسیاری از مردم است و قیمت های سرسام آور مسکن بسیاری از مردم را گله مند کرده از همین رو رهبری به اعضای دولت سیزدهم در این باره توصیه هایی را کردند. ایشان فرمودند: در قضیه مسکن عقب‌ماندگی زیادی وجود دارد که موجب افزایش سرسام‌آور قیمت و اجاره‌بها و رنج و زحمت مردم شده است. 

مسکن موضعی نیست که رهبری تازه به آن پرداخته باشد، رهبرانقلاب در دیدار های خود با دولت روحانی، بارها بحث اقتصاد و معیشت مردم را از اولویت های مهم دولت برشمردند و در این بین تاکیدات ویژه ای بر بحث مسکن داشتند. رهبر انقلاب در سال 99 به دولت وقت هم نکاتی را در رابطه با مسکن مطرح کرده بودند، ایشان در این دیدار گفتند: خب وزیر محترم مسکن(۲) قول چهارصد هزار -که البتّه حالا آقای رئیس‌جمهور گفتند ششصد هزار؛ چه ‌بهتر- واحد مسکونی را تا آخر دوره داده‌اند؛ این چیز بسیار خوبی است، کم نیست؛ مجموع اینها یک تحوّلی در امر مسکن به وجود می‌آورد. الان می‌بینید مسئله‌ی مسکن یکی از مسائل کاملاً مشکل کشور است؛ خب با این کار یک گرهی باز میشود، یک کار بزرگی انجام میگیرد، این امر باید انجام شود و مورد غفلت واقع نشود. 

با توجه با تاکیدات چندباره رهبری بر حوزه مسکن و مغفول ماندن این‌مقوله در دولت قبل، دولت سیزدهم از ابتدامسکن‌را از چالش های اصلی کشور برشمرد و درطرح نهضت ملی مسکن سعی در جبران‌کمبود ها در این‌حوزه کرد،  دولت یکی از اهداف خود را ساخت 4 میلیون مسکن در راستای افزایش عرضه و سامان بخشیدن به بازار مسکن عنوان کرد. دولت سیزدهم با تاکید بر ساخت 4 میلیون واحد مسکن تا پایان دوره 4 ساله خود، ماموریت و مسئولیت بزرگی را برای اجرا انتخاب کرد. 

در جدول زیر بخشی از سخنان رهبر انقلاب و تاکیدات ایشان به دولت وقت آمده است؛ موضوعاتی که از مشکلات و چالش های جامعه و رنج‌مردم است ولی در دولت گذشته کمتر جایگاهی به آنها اختصاص یافت.

سال 1396

 

رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت وقت: جهت‌گیریِ اوّل، پرداختن به مشکلات مردم -امروز در درجه‌ی اوّل، مشکلات اقتصادی و معیشتی- است؛ این کارِ اوّلی است که از این سه کارِ هم‌زمان باید انجام بگیرد؛ این اوّلینش است: پرداختن به مسائل داخلی، پرداختن به مشکلات مردم، مسئله‌ی معیشت و اقتصاد؛ که این را باید ان‌شاءالله به یک نقطه‌ی قابل قبولی، در طول این چهارسال برسانید.

 

سال

 1397

 

رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت وقت: بحث اقتصاد مقاومتی و سیاستهای اقتصاد مقاومتی که گفته شد، اساس سیاستهای [اقتصاد] مقاومتی، آن لُبّش عبارت است از تکیه بر تولید داخلی؛ اساسِ آن، این است. سیاستهای اقتصاد مقاومتی، هم به‌معنای سنگرسازی دفاعی در مقابل دشمن است -یعنی واقعاً این سیاستها اگر به طور کامل و دقیق اجرا بشود، سنگرسازی میکند؛ سنگرسازی دفاعی است- هم توانمندسازی برای حرکت به جلو است؛ یعنی سیاستهای اقتصاد مقاومتی هم جنبه‌ی پدافندی دارد، هم جنبه‌ی آفندی دارد، محورش هم تولید است. لذا من حتّی از همین جلسه‌ی هماهنگی رؤسای سه قوّه هم انتظار دارم که یکی از جهاتی که روی آنها تکیه میکنند در بحثها و مسائلی که در آنجا آورده میشود و کارشناس‌هایی که با آن جلسه ارتباط پیدا میکنند، این است که روی مسئله‌ی تولید تکیه کنند. ببینیم مشکلات تولید داخلی کشور چه چیزهایی است، به انحاء مختلف دنبال راهِ‌حلّ این مشکلات باشیم. بنده اقتصاددان نیستم امّا حرفهای اقتصاددان‌ها را میخوانم؛ اقتصاددان‌های کشور که شما هم خیلی‌هایشان را قبول دارید، راه ارائه میکنند. این‌جور نیست که راه وجود نداشته باشد؛ راه‌هایی وجود دارد برای اینکه بتوانیم تولید کشور را نجات بدهیم. ( بیانات رهبری در دیدار با هیئت دولت 

 رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت وقت: یک مسئله هم مسئله‌ی معیشت مردم است که باز به همین تولید ارتباط پیدا میکند؛ یعنی یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه ما بخواهیم معیشت مردم را ترمیم کنیم و اصلاح کنیم -که الان مردم دچار مشکلات هستند در امر معیشت، بخش مهمّی از مردم دچار مشکلاتند- واقعاً باید تکیه کنیم روی مسئله‌ی تولید داخلی. خب، یک تلاش همه‌جانبه‌ای باید بشود برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها یا زیرِ ظرفیّت کار کردن کارخانه‌ها

سال 1398

 

رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت وقت: در محیط اقتصادی کشور، بعضی از عوامل اقتصادی حکم پیشران را دارند که اگر آنها به حرکت بیفتند، کلّ این مجموعه‌ی کار اقتصادی به حرکت می‌افتد؛ مثلاً یکی‌اش مسئله‌ی مسکن است -اگر چنانچه حوزه‌ی مسکن به حرکت در بیاید و به کار بیفتد، این خودش بخش مهمّی از بخشهای اقتصادی کشور را به حرکت در می‌آورد- یکی مسئله‌ی کشاورزی است، یکی مسئله‌ی حوزه‌ی خودرو است، یکی مسئله‌ی شرکتهای دانش‌بنیان است، یکی مسئله‌ی لوازم خانگی است؛ اینها مسائلی است که در هر کشور حکم پیشران را دارند؛ روی اینها تکیه بشود؛ بخشهای مختلفی که مسئول این بخشها هستند هر چه ممکن است در این زمینه‌ها تلاش کنند، کار کنند، این پیشرانها اگر به کار بیفتد، حرکت عمومی اقتصاد بکلّی متفاوت خواهد شد.بیانات رهبری در دیدار با هیئت دولت(30/05/1398)

 

رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت وقت: نگاه‌مان به تولیدکننده، نگاه مناسب و درستی نیست. من عرض میکنم نگاه مجموعه‌ی دولت و مسئولین کشور به آن فرد تولیدکننده، باید نگاه به یک رزمنده باشد؛ مگر نمیگویید «جنگ اقتصادی»، رزمنده‌ی این جنگ اقتصادی کیست؟ آن کسی که اقتصاد داخلی را تقویت میکند؛ اقتصاد داخلی هم عمدتاً با تولید تقویت میشود؛ پس این تولیدکننده را شما به چشم یک رزمنده نگاه کنید. ... من بارها در همین جلسه‌ای که با دوستان شما داشته‌ایم -چه جلسه‌ی دولت، چه جلسه‌ی اقتصادی که خیلی از آقایان حضور داشتید- بارها این را گفته‌ام؛ یک تولیدکننده برای اینکه یک کاری را انجام بدهد و شروع کند، از هفت خوان باید عبور بکند؛ حالا من میگویم هفت خوان، در واقع گاهی از هفتاد خوان باید عبور بکند؛ قوانین، مقرّرات، این دستگاه می‌آید یک چیزی میگوید، آن دستگاه می‌آید یک چیزی میخواهد، آن دستگاه می‌آید یک مجوّزی [میخواهد]؛ چه لزومی دارد؟ اینها را جدّی باید وارد شد. (بیانات رهبری در دیدار با هیئت دولت 30/05/1398)

 

سال 1399

 

رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت وقت: اقدامات مربوط به نظام سلامت، مخصوصاً در مواجهه‌ی با کرونا که کارهای بسیار مهمّی با مدیریّتهای خوب بحمدالله انجام گرفته. اینها را ادامه بدهید و با جدّیّت دنبال کنید. بعضی از این کارها -همین طور که اشاره شد- جزو کارهای ماندگار است، مثل مسئله‌ی کشف دارو یا مثلاً فرض کنید کارهایی مانند آن؛ این چیزها مسائل مهمّی است. مسئله‌ِی افزایش تولیدات کشاورزی هم که قول داده شده، گفته شده، مسئله‌ی بسیار مهمّی است. کارهایی که تا الان در این زمینه شده جزو موفّقیّتهای دولت است؛ اینها را در این سال آخر، هر چه میتوانید با جدّیّت دنبال کنید. و بخصوص این کارهای علمی فشرده‌ای که درباب کرونا دارد انجام میگیرد، باید بِجِد در سال آخر دنبال بشود. بنابر‌این، سال آخر سال مهمّی است و به‌ هیچ‌ وجه نباید به صورت وقت اضافی به آن نگاه کرد. . (بیانات رهبری در دیدار با هیئت دولت02/06/1399)

 رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت وقت: خب وزیر محترم مسکن(۲) قول چهارصد هزار -که البتّه حالا آقای رئیس‌جمهور گفتند ششصد هزار؛ چه ‌بهتر- واحد مسکونی را تا آخر دوره داده‌اند؛ این چیز بسیار خوبی است، کم نیست؛ مجموع اینها یک تحوّلی در امر مسکن به وجود می‌آورد. الان می‌بینید مسئله‌ی مسکن یکی از مسائل کاملاً مشکل کشور است؛ خب با این کار یک گرهی باز میشود، یک کار بزرگی انجام میگیرد

سال 1400

 

رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت وقت: واکسیناسیون عمومی مسئله‌ی بسیار مهمّی است که حتماً بایستی انجام بگیرد. و قرنطینه‌ی هوشمند. من شنیدم که بعضی از کشورهای غربی که توانسته‌اند کنترل کنند تلفات را و خب تلفاتشان نسبت به ما کمتر است -ابتلائشان هم کمتر است- در عین حال آن چنان مرز را محکم بسته‌اند که به [کشور] همسایه‌شان، که آن هم یک کشور پیشرفته‌ای است لکن خب ابتلاء در آنجا زیاد است، هیچ امکان رفت‌ و ‌آمد نیست، یعنی مراقبت میکنند. ما خب در زمینه‌ی رعایت مرزهای کشور و دقّت در ورود انواع جدید بیماری به کشور -این بیماری یا بیماری‌های دیگر- بایستی خیلی مراقبت بکنیم و این مسئله خیلی مهم است. (بیانات رهبری در دیدار با هیئت دولت 06/06/1400)

 رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت وقت: در زمینه‌ی مسائل اقتصادی خب الان مشکلاتی در کشور وجود دارد: تورّم بالا یکی از اساسی‌ترین مشکلات است؛ کسری بودجه هست؛ معیشت مردمِ کم‌درآمد هست -که اینها مشکلات مهم است- کاهش ارزش پول ملّی هست، که این یکی از آن چیزهایی است که انسان واقعاً‌ خجالت‌زده میشود از این قضیّه؛ کاهش قدرت خرید مردم هست؛ مشکلات فضای کسب و کار هست، این همه هم ما و مسئولین اقتصادی تأکید کردیم، یعنی همه تأکید کردند و گفته شده امّا خب مشکلاتی در بهبود فضای کسب و کار وجود دارد؛ مشکلات نظام بانکی هست. اینها مشکلات اقتصادی کشور است. (بیانات رهبری در دیدار با هیئت دولت 06/06/1400)

 رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت وقت: یک نکته‌ در مسئله‌ی اقتصاد، توجّه به بخشهای پیشران اقتصادی است. بعضی از بخشها به معنای واقعی کلمه پیشرانند. حالا مثلاً فرض کنید که بخش مسکن -که کارشناس‌ها میگویند اگر بخش مسکن به جریان بیفتد، بخشهای متعدّدی به راه می‌افتد- یا بخش صنایع مهمّی مثل صنعت فولاد، صنعت خودرو، بخشهای انرژی و پتروشیمی و امثال اینها وقتی که به کار بیفتد، اینها جنبه‌ی پیشران دارد؛ بایستی اینها را به حرکت درآورد، و در این بخشها بخصوص هماهنگیِ متولّیانِ کار خیلی مهم است. (بیانات رهبری در دیدار با هیئت دولت 06/06/1400)

خیلی از روز هایی که جدال کلامی بین قوا به اوج خود رسیده بود و هر کدام از تریبونی که در اختیار داشتند سعی در غوغا سازی داشتند، نمی گذرد، روز هایی که انتقاد ها شدت گرفته بود و اتهام زنی ها هر روز رنگ تازه ای به خود می گرفت. روز های مشکلات اقتصادی در کشور بیداد میکرد ولی دولت وقت دست از حاضر جوابی و حق به جانب بودن بر نمیداشت. 

اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم آرامش به تریبون های کشور برگشت و هر سه قوه در جهت رفع مشکلات مردم با هم هماهنگ شدند که این نکته در بیانات رهبری هم به آن اشاره شد. رهبر انقلاب فرمودند:  از دیگر محاسنی که از دولت سیزدهم رهبری فرمودند  زدودن رقابتهای منفی از روابط بین قوا است؛ به نظر من ‌این یکی از مسائل مهم است. اینکه دولت، مجلس و قوّه‌ی قضائیّه دائماً با هم مناقشه داشته باشند و حرف و گفت و گله و شکایت داشته باشند، چیز بدی است، ذهن مردم را آشفته میکند. امروز احساس میشود که یک توافقی، یک همدلی‌ای وجود دارد. البتّه این بخش، این کار، از جمله‌ی چیزهایی است که  هم دولت، هم مجلس، باید مراقبش باشند، باید حفظش کنند؛ این شکننده است. این از جمله چیزهایی است که خیلی در اختیار شما نیست، بتنهایی در اختیار شما یا مجلس نیست؛ افراد می‌آیند وسط و غوغاسازی و فتنه‌سازی میکنند. باید سعی کنید این همدلی را، همفکری را حفظ کنید؛ هم دولت مواظب باشد، هم مجلس مواظب باشد، هم قوّه‌ی قضائیّه مواظب باشد؛ باید مراقبت کنید.

در پایان به نظر می رسد دولت سیزدهم با رویکردی که تاکنون اتخاذ کرده از بهانه تراشی و فرافکنی دوری کند و با تمام نیرو و با روحیه مسئولیت پذیری کار را در دست گرفته است. 

انتهای پیام/