شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کالیفرنیا

صدور دستور تخلیه الزامی در پی حریق گسترده در جنگل‌های کالیفرنیا

صدور دستور تخلیه الزامی در پی حریق گسترده در جنگل‌های کالیفرنیا

به‌دنبال گسترش سریع حریق در جنگل‌های کالیفرنیا، سازمان آتش‌نشانی شهرستان سیسکیو در این ایالت از ساکنان خواست تا فورا منطقه را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای‌اف‌پی، گسترش سریع و پیشروی آتش در بیش از هزار هکتار از جنگل‌های شهرستان سیسکیو واقع در شمال ایالت کالیفرنیا، اداره آتش‌نشانی این شهرستان از مردم خواست تا بلافاصله نسبت به ترک این منطقه اقدام کنند.

تصاویر ویدئویی منتشر شده از این حریق چندین ساختمان را گرفتار در شعله‌های آتش نشان می‌دهد و بنابر هشدار آتش‌نشانی این منطقه، «حریق با سرعتی خطرناک در حال گسترش» است.

در اطلاعیه سازمان آتش‌نشانی این منطقه به ساکنان شهرهای وید، لِیک شاستینا و اِج‌وود دستور تخلیه الزامی داده شده است.

حریق در جنگل‌های شمال کالیفرنیا پس از آن رخ داده که این ایالت به همراه بخش‌هایی از نوادا و آریزونا، یک روز دیگر را در دمای سوزان سپری کردند.

سیسکیو بخشی از منطقه پوشیده از جنگل و نسبتاً کم جمعیت شمال کالیفرنیا است و حریق‌های گسترده در سال‌های اخیر به شدت به آن آسیب زده است. در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۵۰ ساختمان در شهر وید که حدود ۳هزار سکنه دارد، تخریب شد.

به گفته دانشمندان، گرمایش زمین ناشی از سوزاندن افسارگسیخته سوخت‌های فسیلی، تغییرات و نوسانات آب و هوا را در شرایط وخیمی قرار داده و تداوم خشکسالی برای بیش از دو دهه، عمده مناطق غرب آمریکا را در مواجهه با آتش‌سوزی‌های مخرب جنگلی، بسیار آسیب‌پذیر کرده است.