شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#لیبی

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لیبی کیست؟

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لیبی کیست؟

«عبدالله بیتالی» به عنوان نماینده ویژه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در لیبی و همچنین رئیس دفتر نمایندگی این نهاد بین المللی در لیبی تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شامگاه گذشته «عبدالله بیتالی» به عنوان نماینده ویژه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در لیبی و همچنین رئیس دفتر نمایندگی این نهاد بین المللی در لیبی تعیین شد.

بیتالی یک شخصیت سنگالی با ۴۰ سال سابقه در عرصه های سیاسی و آکادمیک است که سوابقی در همکاری با موسسات منطقه ای و نهادهای وابسته به سازمان ملل در گذشته داشته است.

بیتالی جانشین یان کوبیش (از اسلواکی) می شود که پیش از وی به عنوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لیبی فعالیت می کرد. آنتونیو گوترش در پیامی از دوران حضور کوبیش در این سمت قدردانی کرده است.

بیتالی در سال ۲۰۲۱ در جدیدترین فعالیت شغلی خودش به عنوان کارشناس در دفتر سازمان ملل در لیبی تعیین شده بود. وی در سال ۲۰۱۸ نیز به عنوان دستیار ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور ماداگاسکار معرفی شده بود.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در آفریقای مرکزی، کارشناس دفتر سازمان ملل در غرب آفریقا و رئیس دفتر سازمان ملل در گابن از جمله دیگر سمت های بیتالی در گذشته بوده است.

بیتالی که مدرک دکترای فلسفه خود را از دانشگاه بیرمنگام انگلیس گرفته، به زبان های انگلیسی و فرانسوی مسلط است. وی سابقه ۳۰ سال تدریس در دانشگاه های سنگال را دارد و در گذشته سمت های مختلف در سطح وزیر در دولت سنگال فعالیت کرده است.