شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک مرکزی#شفافیت#مالیات
عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد؛

اثر مثبت تعامل بانک مرکزی و سازمان مالیاتی بر شفافیت اقتصاد/ ساماندهی کارتخوان‌ها اقدامی در راستای عدالت مالیاتی

عضو هیئت رئیسه مجلس، گفت: یکی از راه‌های شفاف سازی امور مالی و جلوگیری از فرار‌های مالیاتی همین حضور بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی در کنار هم و کمک به هم در زمینه وصول مالیات است.

سیدناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به تعامل سازنده بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی کشور که به شناسایی یک میلیون مودی و ساماندهی ۷.۵ میلیون کارتخوان انجامید، گفت: انجام این اقدام در راستای ایجاد شفافیت و عدالت مالیاتی شایسته تقدیر است.


نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های شفاف‌سازی امور مالی و جلوگیری از فرار‌های مالیاتی همین حضور بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی در کنار هم و کمک به هم در زمینه وصول مالیات است، افزود: شناسایی یک میلیون مودی از سوی بانک مرکزی می‌تواند در وصول مالیات تاثیر زیادی داشته و در نتیجه اثرات آن در اقتصاد نمایان خواهد شد.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه فرار‌های مالیاتی چالش‌های عدیده‌ای را برای اقتصاد رقم زده است، تصریح کرد: ساماندهی کارتخوان‌ها نیز در راستای مقابله با فرار‌های مالیاتی بوده از این رو انتظار تداوم تعامل بانک مرکزی با سازمان امور مالیاتی می‌رود.


موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه افزایش فشار بر دستگاه‌هایی که مالیات می‌پردازند به صلاح نبوده و به تعطیلی واحد‌های تولیدی می‌انجامد، گفت: شناسایی مودیان و همچنین ساماندهی کارتخوان‌ها از جمله اقداماتی است که می‌تواند شفافیت هر چه بیشتر را توام با عدالت اقتصادی فراهم کند.


وی بر ضرورت تعامل همه دستگاه‌های نظارتی با سازمان امور مالیاتی برای ممانعت از فرار مالیاتی تاکید کرد و افزود: تامین کسری بودجه از طریق راهکار‌های غیرتورمی از جمله استفاده از درآمد‌های مالیاتی شفاف باید در دستور کار قرار بگیرد.


عضو هیات رئیسه مجلس با تقدیر از عملکرد بانک مرکزی در کمک به سازمان امور مالیاتی در جلوگیری از فرار مالیاتی گفت: شناسایی مودیان و ساماندهی کارتخوان‌ها اقدامی در راستی کسب درآمد‌هایی است که نخست از طریق جلوگیری از فرار مالیاتی و در ادامه با توسعه عدالت مالیاتی در میان تمامی صنوف تامین می‌شود.