شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#سازمان ملل#ایالات متحده

عدم اعطای روادید به اعضای هیات روسیه برای شرکت در مجمع عمومی

عدم اعطای روادید به اعضای هیات روسیه برای شرکت در مجمع عمومی

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که ایالات متحده هنوز به اعضای هیات روسیه برای حضور در مجمع عمومی این سازمان روادید نداده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که هیات روسی شرکت کننده در مجمع عمومی این سازمان هنوز موفق به دریافت روادید برای ورود به ایالات متحده نشده است.

بر اساس این گزارش، این موضوع در نامه نبنزیا به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل مطرح شده و شمار اعضای هیات روسی برای شرکت در مجمع عمومی ۵۶ نفر اعلام شده است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که خبرنگاران همراه هیات روسی و کادر پروازی هواپیمای سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم روادید دریافت نکرده اند.

این دیپلمات روس در عین حال افزود که ایالات متحده به عنوان کشور میزبان مقر سازمان ملل ملزم به تضمین شرکت هیات های دیپلماتیک در مراسمات این سازمان است.

نبنزیا خطاب به دبیرکل سازمان ملل گفت: از شما می خواهیم که مجدداً به مقامات آمریکا ضرورت صدور روادید در سریعترین زمان ممکن برای تمام نمایندگان روس و اشخاص همراه آنها از جمله خبرنگاران روس را که برای پوشش اظهارات وزیر خارجه روسیه در این مراسم حضور خواهند داشت، یادآوری کنید.

در این نامه آمده است که اوضاع دشوار مربوط به روادید چند ماه است که همچنان پابرجاست.

نبنزیا گفت: ایالات متحده طی ماه های گذشته از اعطای روادید به نمایندگان روس که قرار است در رویدادهای رسمی سازمان ملل متحد شرکت نمایند، خودداری می کند که از جمله آن لغو سفر ولادیمیر کولوکولتسیف وزیر کشور روسیه است.

گفتنی است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار است ماه جاری میلادی در نیویورک برگزار شود.