شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#روسیه#انرژی اتمی

شویگو: اقدامات اوکراین در زاپروژیا مصداق  تروریسم هسته ای است

شویگو: اقدامات اوکراین در زاپروژیا مصداق  تروریسم هسته ای است

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: با وجود حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در منطقه، اوکراین دست از تحرک آفرینی در اطراف نیروگاه زاپروژیا برنمی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر دفاع روسیه نسبت به عواقب خطرناک اقدامات تحریک آمیز اوکراین در نیروگاه اتمی زاپروژیا هشدار داد.

«سرگئی شویگو» روز جمعه در جریان کنفرانسی خبری در وزارت دفاع روسیه به دولت کی یف هشدار داد که اگر اوکراین به تحرک آفرینی خود ادامه دهد، مقصر هر گونه شرایط اضطراری احتمالی در نیروگاه اتمی زاپروژیا خواهد بود.

وزیر دفاع روسیه افزود: می‌خواهم تأکید کنم که در صورت تحرکات بیشتر، تمام مسئولیت‌های هر موقعیت اضطراری احتمالی به طور کامل بر عهده مقامات اوکراینی خواهد بود.

شویگو یادآور شد که ادامه گلوله باران نیروگاه اتمی زاپروژیا از سوی اوکراین خطر یک فاجعه هسته‌ای را در پی دارد. وی ادامه داد که کی‌یف با گلوله باران تأسیسات نیروگاه هسته‌ای، تهدیدی جدی برای یک فاجعه هسته‌ای در اروپا است. برابر با قوانین بین‌المللی، این نمونه دیگری از تروریسم هسته‌ای است.

وزیر دفاع روسیه همچنین تاکید کرد که با وجود ورود متخصصان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منطقه، اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین کماکان ادامه دارد. شویگو خاطر نشان کرد روز گذشته ارتش اوکراین حتی مسیر ماموریت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این نیروگاه را هدف تیراندازی قرار داد.

نیروگاه اتمی «زاپروژیا» به طور معمول بارها از سوی نیروهای اوکراینی گلوله باران شده اند به امید اینکه کی یف بتواند آن را تصرف کند. مسکو امیدوار است که این ماموریت به توقف کی یف در تلاش برای اقدام به بروز یک فاجعه و همچنین جلوگیری از باج خواهی هسته ای کمک کند.