شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#نفت#نفت و گاز

خطیب جمعه بیروت تاکید کرد؛

معادله نفت و گاز لبنان عقب نشینی ندارد

معادله نفت و گاز لبنان عقب نشینی ندارد

اگر آمریکایی ها با ادامه سیاست فشار، کندی و تعلل در پرونده استخراج نفت فکر می کنند که مقاومت از معادله خود عقب نشینی می کند، دچار توهم هستند.

به گزارش مشرق، به نقل از اعلام روز جمعه روابط عمومی جنبش حزب الله لبنان، وی این مطلب را در خطبه‌های نماز جمعه بیروت پایتخت لبنان اعلام کرد و افزود: آمریکایی‌ها با راه اندازی جنگ نرم می‌خواهند جوانان و نسل‌های ما را از دین، ارزش ها، اخلاق و مقاومت دور کنند.

دعموش ادامه داد، ما با آگاهی و شناخت و جهاد تبیین با آن مقابله کرده و همچنان مقابله می‌کنیم و با پایبندی به دین و اخلاقمان بیش از هر زمان دیگری به مقاومت پایبندیم و دفاع از کشور و ثروتش و حقوقش را حق خود می‌دانیم.  

وی افزود: به رغم میلیاردها دلاری که آمریکایی‌ها و همپیمانانش برای تسلیم کردن جوانان و نسل‌های ما و دور کردن آن‌ها از هویت‌شان و مقاومت هزینه کردند و به رغم وجود تجاوز، تحریم و گرسنگی، تسلیم نشدند و عقب نشینی نکردند.

استقبال از سرود سلام یا مهدی (عج)

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله خاطر نشان کرد، نسل‌های ما پایبندی خود را به اصول و هویت‌شان و مقاومت از طریق جمعیت عظیمی که برای خواندن سرود «سلام یا مهدی (عج)» در تمام مناطق لبنان گرد آمدند، ابراز کردند.  

وی افزود: آمریکایی‌ها و ابزارهای آن در داخل از مشاهده صحنه‌های سرود «سلام یا مهدی(عج)» و از حضور گسترده مردم در انتخابات و نتایجی که مقاومت به دست آورد، نا امید شدند، به ویژه اینکه پس از سال‌ها محاصره، گرسنگی، فشار، تحریک و کار زیاد برای انحراف نسل جوان و نوظهور لبنان از مقاومت [این نتایج] به دست آمد و یک بار دیگر زمانی که مقاومت توانست معادله خود را در مذاکرات ترسیم مرز و حقوق نفت لبنان تحمیل کند.  

وی اظهار داشت: اگر آمریکایی‌ها با ادامه سیاست فشار، کندی و تعلل در پرونده استخراج نفت فکر می‌کنند که مقاومت از معادله خود عقب نشینی می‌کند، دچار توهم هستند زیرا مقاومت در مسیرهایی که برای استخراج حقوق لبنان تعیین کرده است پیش می‌رود و جز در یک مورد و آن اینکه لبنان بتواند به اکتشاف، استخراج و سرمایه‌گذاری بی‌قید و شرط برای نفت بپردازد، عقب نشینی نخواهد کرد.