شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#دولت#رهبر انقلاب#تهران

ایران بسته پیشنهادی داد؛ هشدار به اروپایی‌ها | رضایت رهبر انقلاب از دولت کاملا مشهود بود | قبلا بیشتر حواس‌ها به غرب بود

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ایران خواهان یک دولت باثبات در عراق است گفت: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته از هیچ کمکی برای امنیت، رفاه، رشد و سعادت عراق دریغ نخواهد کرد.

حاج علی اکبری

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۱۱ شهریور با اشاره به اینکه تعظیم شعائرالله از برترین جلوه‌های تقوای الهی است، تاکید کرد: برترین شعائر الهی، شعائر حسینی است. اربعین بزرگترین اجتماع بشریت است که هیچ نظیری در جهان ندارد و همچنین بزرگترین راهپیمایی انسانی در جهان است.

حاج علی‌اکبری در ادامه گفت: از اینکه خداوند به امت اسلامی به ویژه مردم عزیز ایران توفیق داد تا در ماه محرم به ساحت امام حسین علیه‌السلام عرض ارادت کردند و مجالس بزرگ و با روح را برگزار کردند شاکریم و امیدواریم حضرت حق بهترین پاداش‌ها را به مردم حسینی ما کرامت کند.

وی تصریح کرد: در ماه محرم، اوج تعظیم شعائر،‌ تاسوعا و عاشورا بود و اکنون که در ماه صفر و فصل دوم این رسالت هستیم، تعظیم شعائر حسینی با محوریت اربعین صورت می‌گیرد. اربعین اسم رمز دوام و بقای حماسه حسینی است و زمانه ما شاهد اعجاز عظیم الهی در ماه صفر و به بار نشستن تقدیر الهی به عنوان نقشه اقدام در آخرالزمان و در مسیر آماده سازی جهان برای ظهور منتقم آل محمد طراحی شده و در حال تجلی است.

وی ادامه داد: اربعین یک حرکت جمعی به سوی امام حجت الهی و حرکتی به سوی اسلام ناب است. پیاده روی اربعین تبدیل به یک حرکت جهانی و یک اتفاق بزرگ شده که چیزی نزدیک به ۲۵ میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه اربعین در فرهنگ سیاسی ما و جهان یک حرکت مردمی است، گفت: اربعین حرکتی مردمی با پشتیبانی مردمی و با حفاظت مردمی به سوی قبله دل‌ها است. اربعین یک حرکت کاملاً خود جوش مردمی و برآمده از باور و ایمان با سازماندهی مردمی و میزبانی عاشقانه است.

وی اربعین را حماسه بزرگ و سرنوشت ساز دانست و افزود: اربعین حرکتی عظیم در امتداد حرکت حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت است و امروز ما در تبعیت از این عزیزان شاهد میعاد جهانی شیعیان با عنوان اربعین هستیم که این خود پدیده تازه‌ای است که نشان می‌دهد، این نوع برنامه ریزی در زمان مورد نیاز به فریاد می‌رسد.

علی اکبری اربعین را یک رسانه بین المللی منحصر بفرد برای جهانی سازی حماسه حسینی دانست و گفت: اربعین در زمانه ما به صورت شگفت‌انگیزی نقش یک رسانه برای شناخت مکتب اباعبدالله‌الحسین (ع) را بازی می‌کند. اربعین زمینه ساز تشکیل تمدن نوین اسلامی است و موجب می‌شود ظرفیت‌های پیروان اهل‌بیت (ع) در اقصی نقاط عالم به هم پیوند بخورد و در واقع حرکت اربعین یک راهپیمایی بزرگ و مانوری عظیم بر علیه استکبار و جاهلیت مدرن است.

حاج علی‌اکبری گفت: حوالی یک ماه مانور عشق و مهرورزی، دلدادگی در این مسیر پر نور بهشتی را درست می‌کند که می‌تواند بهشت الهی را احساس کند. اربعین مسئله سازمانی انصارالمهدی است.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور عراق گفت: در آستانه اربعین در کشور عراق اتفاقاتی افتاد و نزدیک بود برنامه اربعین امسال را تحت‌الشعاع قرار دهد و نگرانی‌هایی در این زمینه به وجود آمد، اما به لطف خدا و با همت مومنان و مجاهدان عراقی، این موضوع به خیر گذشت که امیدواریم مسیر امنیت، رفاه و عزت کشور برادر، همسایه و عراق بیش از گذشته با وحدت نیروهای مومن و بدون دخالت نیروهای خارجی هموار شود.

خطیب موقت تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی خواهان یک دولت با ثبات در عراق است، افزود: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته از هیچ کمکی برای امنیت، رفاه، رشد و سعادت کشور عزیز عراق در صورت نیاز دریغ نخواهد کرد.

علی‌اکبری با اشاره به هفته دولت بیان داشت: این هفته را به رئیس‌جمهور و اعضای دولت، خیل عظیم مسئولان و کارگزاران و کارمندان قوه مجریه تبریک می‌گویم  و از خدمات و مجاهدت‌های آنها قدرشناسی می‌کنیم.

وی با اشاره به دیدار اعضای دولت با رهبر انقلاب گفت: مهمترین اتفاق  هفته گذشته دیدار اعضای دولت با رهبر انقلاب بود و ایشان از رویکردها، جهت‌گیری‌ها و برنامه‌های این دولت راضی هستند و این رضایت نیز کاملا مشهود بود چراکه فهرستی از موفقیت‌های دولت را در این جلسه ارائه کردند.

خطیب موقت تهران با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب به اعضای دولت گفت: امیدواریم اعضای دولت با عمل به این توصیه‌ها بتوانند بهتر از گذشته خدمت کنند.

علی‌اکبری با بیان اینکه کارنامه یک ساله دولت موفقیت آمیز بوده است اظهار داشت: رعایت اولویت‌ها به خصوص در حوزه اقتصادی، تولید و ساخت مسکن مورد نظر دولت است، البته  دشواری‌هایی در این زمینه از گذشته برای دولت وجود داشته که امیدواریم با استقامت، صبوری و عمل جهادی موفق شوند.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم ظرفیت دیپلماسی به ویژه همکاری‌های منطقه‌ای و  تعامل با همسایگان را در دستور کار خود قرار داده است و کشور در کوتاه مدت از این رویکرد بهره‌مند شده است چرا که توازنی را در ارتباط بین المللی به وجود آورده‌اند که قبلا نه تنها اینطور نبود بلکه بیشتر حواس‌ها به غرب بود اما در شرایط کنونی این توازن بر قرار شده است.

وی افزود: قبلا بیشتر حواس‌ها به برخی از کشورهای غربی بود اما امروز نگاه به شرق در حال تقویت خواهد بود که همراه با موفقیت خواهد بود. توازن اگر برقرار شود و ما باید از ظرفیت همه جهان استفاده کنیم.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: رئیس جمهور بسیار دقیق و صریح اعلام کردند و تیم قوی مذاکرات را دنبال می‌کند و از تلاش‌های تیم مذاکره تشکر می‌کنم. بسته پیشنهادی هم تقدیم شده و امیدواریم اروپایی‌ها هم فرصت همکاری با ایران از دست ندهند که پشیمان خواهند شد و بی‌وفایی‌ها را در تعهدات را جبران کنند.