شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آذربایجان شرقی

فیروزی: آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های اثرگذار در برنامه تحولی‌بخش ورزش و جوانان خواهد بود

فیروزی: آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های اثرگذار در برنامه تحولی‌بخش ورزش و جوانان خواهد بود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: استان آذربایجان شرقی به عنوان بزرگترین استان شمال غرب یکی از قطب‌های اثرگذار در برنامه تحولی‌بخش ورزش و جوانان خواهد بود.

تاریخ خبر: ۱۴۰۱/۰۶/۱۱تعداد بازدید: ۱۰

 

فیروزی: آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های اثرگذار در برنامه تحولی‌بخش ورزش و جوانان خواهد بود

به گزارش خبرگزاری برنا،  برنا فیروزی در سفر به استان آذربایجان شرقی و حضور در شهرستان بناب اظهار داشت: سلام و درود می‌فرستم به شهیدان انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و کادر سلامت و سلام و درود خدا بر سردار دلها حاج قاسم سلیمانی.

وی افزود: خداوند بزرگ را شاکرم که امروز این توفیق را پیدا کردم که میهمان مردم عزیز آذربایجان شرقی و مردم خونگرم شهرستان بناب باشم.

وی تصریح کرد: همزمانی این بازدید با هفته دولت و ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر فرصت مناسبی است برای بازشناسی آثار و دولتمردان شهید و حاکمیت در طراز انقلاب اسلامی و یادآوری و تذکر به تمامی دولتمردان در تمامی دوره‌ها و در تمام سطوح مدیریتی که تلاش برای رفع مشکلات مردم را باید سرلوحه کار خود قرار دهند و همواره برای حل آنها کمر همت ببندند.

فیروزی ادامه داد: این تلاش و کوشش در دولت سیزدهم به عنوان اولین دولت در عصر جدید و گام دوم انقلاب قطعا اهمیتی مضاعف خواهد داشت و مسئولیت دولتمردان از جمله بنده را دوچندان خواهد کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان ساخت: برنامه‌ریزی و سیاستگذاری و اولویت‌دهی به برنامه‌های ورزش و جوانان با توجه به پیامدهای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی که در جامعه است از جمله تکالیف و ضروریات مهم در این راستا خواهد بود. در اهمیت این بخش همین بس که مقام معظم رهبری اعتقاد دارند هر ورزشکار و قهرمان که در عرصه بین المللی حضور پیدا می‌کند و چشم‌هایی به او جلب می‌شود در واقع ترجمه ای است از احساسات ملی و هویت اسلامی کشور و ملت و تاکید دارند که هرچه قدر در این زمینه تلاش کنید تلاش با ارزشی خواهد بود.

فیروزی عنوان کرد: متاسفانه بخش ورزش و جوانان با وجود این اهمیت هنوز نتوانسته نقش زیادی در توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ملت ایفا کند و اغلب ظرفیت‌های این حوزه بدون استفاده مغفول باقی مانده است. 

وی گفت: هدف از بیان این مشکلات نقد عملکرد مسئولان پیشین نیست بلکه عبرت از گذشته چراغ راه آینده است. رفت و آمد دولت‌ها بدون نوگرایی و بازتعریفی سیاست‌ها، ساختارها و روندها نمی‌تواند تغییرات جدی ایجاد کند و تحول آفرین باشد. امروز قطعا شناساندن و نهادینه کردن نقش حوزه ورزش و جوانان به عنوان یکی از پیشران‌های توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مستلزم نوگرایی و تحول در رویکردهای کلان و بسیج همه امکانات مادی و معنوی و نیروی انسانی و ظرفیت های ملی و منطقه‌ای و محلی خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع گفت: امروز در حین ورود به شهرستان بناب وقتی به جوانان غیور این شهر نگاه می‌کردم تداعی فرمایش حکیمانه مقام معظم رهبری برای من بود که اشاره داشتند حقیقتا نقطه امید کشور جوانان تحصیل‌کرده و فرزانه هستند، بخصوص وقتی این فرزانگی با تعهد و احساس مسئولیت همراه باشد. 

وی گفت: بحمدالله استان آذربایجان شرقی به عنوان بزرگترین استان شمال غرب یکی از قطب‌های اثرگذار در برنامه تحولی‌بخش ورزش و جوانان خواهد بود. استانی که همواره جایگاه مهمی در تمدن‌سازی ایران اسلامی داشته و امروز به عنوان مهد تحول‌خواهی و نگین صنعت ایران، سرزمین زیست بوم‌های متنوع درنظر گرفته شده و با مردمانی متعهد و حماسی سرشار از توان و استعداد است.

وی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی فی‌الواقع از مهم‌ترین استان‌ها در تحول این حوزه خواهد بود و می‌تواند به عنوان مرکز تحول‌گرایی در شمال غرب کشور و قطب ساماندهی در شمال غرب کشور یکی از مراکز اصلی گردشگری ورزشی نقش فعال در تعاملات ملی و بین‌المللی داشته باشد. استان الگو در فرهنگ سازی ورزش همگانی و تغییر سبک زندگی مردم، نمونه در توجه به الگوهای ایرانی و اسلامی در شکل گیری سبک زندگی جوانان، الگوساز در حوزه برنامه‌های هویت آفرین جوانان، حامی سازمان‌های مردم نهاد جوانان و کمک به دانش‌افزایی و ارتقای مهارت، هم‌افزایی، تاثیرگذاری و شرکت در فرآیندهای تصمیم‌گیری درنظر گرفته شود.

فیروزی اظهار داشت: داشتن چنین نقش و عملکردی مستلزم ایجاد باور، اعتقاد و انگیزه در بین مدیران سطوح مختلف و داشتن برنامه تحول و استفاده از نیروهای جوان و انقلابی خواهد بود. ما در این مسیر قطعا حمایت‌گر خواهیم بود و از تمام ظرفیت‌های مادی و معنوی دریغ نخواهیم کرد. با بسترسازی برای پیشبرد امور، هم‌اندیشی در تدوین سیاست‌ها و راهبردهای اجرایی، تجمیع و هم‌افزایی امکانات و هماهنگی در تهیه گزارش‌های پیشرفت در طول این مسیر تحولی همراه و حامی خواهیم بود.

وی گفت: وزارت ورزش و جوانان از مهم‌ترین قله‌های ایجاد وفاق ملی و امیدآفرینی در جامعه است، این افتتاحیه و بهره‌برداری از مجموعه ورزشی را خدمت همه مردم این شهرستان تبریک عرض می‌کنم.

انتهای پیام