شهرخبر

اجرای طرح آبرسانی ۵ ساله غدیر در ١٠ ماه / تحقق شعار «ما می‌توانیم» در اجرای طرح بزرگ آبرسانی غدیر

اجرای طرح آبرسانی ۵ ساله غدیر در ١٠ ماه / تحقق شعار «ما می‌توانیم» در اجرای طرح بزرگ آبرسانی غدیر

وزیر نیرو با بیان اینکه شعار «ما می‌توانیم» در اجرای طرح بزرگ آبرسانی غدیر محقق شد، گفت: طرحی که پنج سال برای اجرای آن پیش‌بینی شده بود را با کمک دستگاه‌ها و متخصصان مجموعه وزارت نیرو در ١٠ ماه اجرایی کردیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، «علی‌اکبر محرابیان» امروز جمعه در آیین افتتاح طرح عظیم غدیر که با حضور رییس جمهور در خوزستان برگزار شد، با اشاره به کار جهادی ١٠ ماهه وزارت نیرو اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این طرح در قسمت‌های مختلف طراحی، اجرا و تجهیزات، استفاده از لوازم صد در صد ایرانی است.
وی با بیان اینکه این طرح اگر به صورت عادی اجرا می‌شد، زمان زیادی می‌برد، افزود: این موضوع در حالی است که با بکارگیری ظرفیت‌های متعدد از جمله کارخانه‌های مهم صنعت آب که دچار رکود شده بودند، توانستیم این مهم را در کمترین زمان ممکن به این مرحله برسانیم.
وزیر نیرو با اشاره به مطالبه بحق مردم خوزستان در خصوص کیفیت آب شرب، گفت: در دولت‌های مختلف از ابتدای انقلاب، پروژه و طرح‌های متعددی اجرا شد اما نتوانست رضایت کافی را به دست بیاورد، که امیدواریم این پروژه بتواند از لحاظ کمی و کیفی رضایت و مطالبه بخشی از مردم خوزستان را محقق کند.
محرابیان با اشاره به ویژگی‌های ابرپروژه غدیر، گفت: یکی از ویژگی‌های مهم این طرح، اجرا در کمترین زمان است که در سفر سال گذشته رئیس جمهور این پروژه مصوب شد و پروژه‌ای که برای پنج سال پیش‌بینی شده بود، در مدت ١٠ ماه به مرحله بهره‌برداری رسید.
وی با بیان اینکه مجموعه وزارت نیرو شعار «ما می‌توانیم» را عملی کرد، اضافه کرد: ویژگی دوم این طرح کیفیت آن است که به دلیل ای‌سی بالای آب سد کرخه، منبع آب دز جایگزین شد و خوشبختانه امروز با اجزای این طرح شاهد بالاترین کیفیت آب هستیم.
محرابیان با اشاره به موضوع خشکسالی و چالش‌های به‌وجود آمده، گفت: متاسفانه موضوع خشکسالی می‌تواند باعث افزایش مشکلات از قبیل کیفیت و کمیت آن شود که در این پروژه با دوراندیشی و لحاظ مسائل پدافندی، این مهم را در نظر گرفته‌ایم و نگرانی از این بابت نداریم.
به گفته وی، پروژه‌های متعددی برای دیگر نقاط خوزستان نیز در نظر گرفته‌ایم که در کمترین زمان ممکن به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.
وزیر نیرو در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آبرسانی، گفت: در حوزه‌های مختلف برای شهرها پروژه‌های مختلفی را تعیین کردیم و برای روستاها نیز یک طرح جهاد آبرسانی را در دست اجرا داریم که از ابتدای سال‌جاری پیشرفت‌های مناسبی داشته است.

انتهای پیام/