شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#امام حسین(ع)#خوزستان#رئیسی

رئیسی در افتتاح طرح آب‌رسانی غدیر در خوزستان : چه افتخاری بالاتر از آب رسانی به زوار امام حسین(ع)

رئیسی در افتتاح طرح آب‌رسانی غدیر در خوزستان : چه افتخاری بالاتر از آب رسانی به زوار امام حسین(ع)

ایلنا نوشت:رئیس جمهور گفت: کاری که هم طراحی و هم اجرایش ایرانی است حقیقتا افتخار دارد. معلوم می‌شود که این ظرفیت بزرگ در کشور وجود دارد تا این آرزوی مردم عزیز خوزستان محقق شود.

سیدابراهیم رئیسی در «افتتاح طرح آب‌رسانی غدیر در خوزستان» گفت: توفیقی است برای بنده که امروز در جمع خدمتگزاران به مردم خوزستان هستم و مردم در خوزستان هم در این جمع حضور دارند. کاری که بصورت جهادی در مدت کوتاه صورت گرفته و کاری پیش‌بینی می‌شد سه سال اسمی شاید طول بکشد، امروز به دست توانای مهندسان و کارگران و مدیران جهادی ما در مدت ۱۰ ماه به نتیجه رسیده و امروز مردم عزیز ما در این استان ۲۶ شهرستان و ۱۶۰۰ روستا میتوانند از این آب بهره‌مند شوند. در طراحی و اجرا و اقدام بیش از ۲۰۰۰ نفر شبانه روز کار کردند که نسبت به کار و تلاش همه آن‌ها احترام داریم و تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: کاری که هم طراحی، هم اجرایش و هم تجهیزات به کار رفته در این طرح ایرانی است حقیقتا افتخار دارد؛یعنی معلوم می‌شود که این ظرفیت بزرگ در کشور وجود دارد که به دست توانای مهندسان و میدیریت خوب و جهادی مدیران این کار به نتیجه برسد و این آرزوی مردم عزیز خوزستان محقق شود.

وی افزود: خوزستان استانی است که به نظر من همه کشور مدیون خوزستان است چرا که روزهای سختی را این استان در مقابل ستمگران و صدامیان و در جنگ تحمیلی سپری کرد، مردانه ایستادگی کرد و فرزندانش را تقدیم انقلاب کرد و خانه و کاشانه‌اش را از دست داد اما مردم این دزفول و مردم اهواز و بسیاری از نقاط این استان حاضر نشدند شهر خودشان را ترک کنند و مجاهدانه ماندند تا از کشور و از ارزش‌ها دفاع کردند؛ لذا این سرزمینی که امروز در آن هستیم، سرزمین مجاهدان است، سرزمین شهدا و ایثارگران است، شهیدان و ایثارگرانی که مردانه در مقابل دشمن ایستادگی کرده و فتح‌المبینی خلق کردند و فتوحاتی را آفریدند.

رئیس جمهور گفت: اینجا سرزمین مجاهدینی است که آن روز با سلاح و امروز هم با علم و فناوری و طراحی و اجرا و اقدام در مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند و با شعار «ما می‌توانیم» به مردم عزیز امید می‌دهند و دشمنان را ناامید می‌کنند. کاری که در خرمشهر و آبادان و اندیمشک و دزفول و جای، جای این استان انجام می‌شد این بود که امید می‌دادند که مردم این استان و همه کشور و پیام یاس به دشمنان می‌دادند، امروز هم با کار و تلاش همین اقدام انجام می‌شود. استان خوزستان به کار و تلاش نیاز دارد؛ ظرفیت بسیاری در این استان وجود دارد.

رئیسی در افتتاح طرح آب‌رسانی غدیر در خوزستان : چه افتخاری بالاتر از آب رسانی به زوار امام حسین(ع)

وی ادامه داد: من حقیقتا از آقای وزیر نیرو، آقای مهندس محرابیان که خودشان دارای روحیه جهادی هستند و برای مدیریت برق و آب در کشور شب و روز ندارند، تشکر می‌کنم. ایشان معتقد است ما ظرفیت در کشور داریم اما باید به درستی مدیریت شود و ایشان مدیری توانمند هستند. چه افتخاری از این بالاتر که آب رسانی به زوار امام حسین(ع)؛ من از قرارگاه سازندگی و از برادران سپاه که آن روز در کنار بسیج و ارتش از کشور دفاع کردند و امروز در سنگر سازندگی هستند صمیمانه تشکر می‌کنم. از پیگیری‌های آقای استاندار که تا امروز پیگیری کردند که این کارها به نتیجه برسد، سپاسگزارم.

رئیسی گفت: این کار نشانه این است که من از آقای محرابیان و سایر مدیران جهادی استان خوزستان بخواهم که سایر پروژه‌های نیمه تمام استان خوزستان به سامان برسد؛ این برای من و برای مردم توقع ایجاد می‌کند که از آقای محرابیان و سایر مدیران آب و برق در سراسر کشور و وابستگان به وزارت نیرو بخواهم که مجاهدانه تلاش کنند تا این تنش‌های آبی در کشور برای مردم زحمت ایجاد نکند. همه می‌گفتند مگر میشود با مشکلات آبی، بی‌برقی در برق خانگی نداشته باشیم اما مدیریت درست اثبات کرد که با مدیریت و مصرف درست خاموشی در خانه ها نداشته باشیم.

وی افزود: در حوزه کشاورزی با کشاورزان، در حوزه صنعت با صنعتگران برنامه ریزی شد و یک روز جمعه به هفت روز تقسیم شود تا یک روز شنبه، یک روز یکشنبه و به همین ترتیب روزهای هفته را جمعه کنند به نحوی که همه جمعه داشته باشند اما با یک تقسیم بندی به نحوی صنایع کمک کنند تا برق خانگی قطع نشود. کشاورزی استفاده کند اما ما ساعاتی را در شب داریم که آن‌ها می‌توانند از این برق استفاده کنند. این مدیریت نیاز داشت و این کار در وزارت نیرو عملیاتی شد.

۲۱۲۱۷