شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر فرهنگ

تالار مرکزی ساری توسط وزیر فرهنگ افتتاح شد

تالار مرکزی ساری توسط وزیر فرهنگ افتتاح شد

تالار مرکزی ساری که در دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراحل تکمیل خود را پشت سر گذاشت، دقایقی پیش با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و مسئولان استانی مازندران بطور رسمی افتتاح شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ تالار بزرگ مرکزی ساری که ساخت آن از سال ۱۳۸۶ آغاز شده بود و طی چندین سال‌ نیمه تمام مانده بود، با دستور ویژه وزیر فرهنگ در اواخر سال گذشته با اختصاص بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیل شد و ظهر امروز جمعه یازدهم شهریور ماه به طول رسمی با حضور وزیر‌ فرهنگ گشایش یافت و به بهره برداری رسید.

گفتنی است ، تالار مرکزی ساری در زمینی ۵ هزار و ۳۰۰ متری و با زیربنای ۱۲ هزار و ۳۸۰ متر مربع ساخته شده و یکی‌ از مجهزترین مجموعه‌های فرهنگی و هنری کشور به شمار می‌رود.

همچنین ساخت تالار مرکزی فرهنگ و هنر ساری که دارای سه سالن جداگانه آمفی تئاتر، همایش و کودک با حدود یک هزار و ۸۰۰ صندلی است در سال ۸۶ در  بحبوحه سفرهای استانی دولت نهم به مازندران  برای مرکز این استان مصوب شد.

بر اساس این مصوبه قرار بود تالار طی مدت ۶ سال یعنی تا سال ۹۲ ساخته، تجهیز و بهره برداری شود ، ولی تا پایان عمر دولت دهم تنها کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در نهایت در دوره جدید وزارت فرهنگ در دولت مردمی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/