شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استانی#مجلس#رئیسی#رئیس‌جمهور

وحیدی در گفتگو با مهر:

سفرهای استانی رئیسی بارقه‌ای از امید در جامعه ایجاد کرد

سفرهای استانی رئیسی بارقه‌ای از امید در جامعه ایجاد کرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سفرهای استانی شبانه‌روزی رئیس‌جمهور به مناطق مختلف کشور، بارقه‌ای از امید در جامعه ایجاد کرد که امید است مصوبات این سفرها نیز به زودی اجرایی شوند.

محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با ارزیابی عملکرد یک ساله دولت سیزدهم ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به عنوان اسوه‌های بزرگ کشور، گفت: دولت سیزدهم پس از روی کار آمدن در حوزه‌های مختلف تلاش قابل توجهی به نسبت دوره‌های گذشته داشته است و کوشش مضاعفی کرده است. یکی از رویکردهای دولت جدید حضور در میدان و در مناطق مختلف کشور بوده است.

وی اظهار کرد: سفرهای استانی که ریاست‌جمهور و تیم هیأت دولت به صورت شبانه‌روزی به مناطق مختلف کشور انجام دادند بارقه‌ای از امید در جامعه ایجاد کرده است. امید است مصوبات سفرهای استانی نیز به زودی در مناطق مختلف اجرایی شوند.

وحیدی عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات خوب دولت در امور زیربنایی توجه ویژه به حوزه بهداشت و سلامت بود. عملکرد دولت در حوزه سلامت به ویژه در زمینه مقابله با کرونا بسیار موفقیت‌آمیز بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در شرایط سختی روی کار آمد؛ در شرایطی که تقریباً همه جا در کشور به دلیل شرایط شیوع کرونا تعطیل بود و ارتباطات اجتماعی نیز منقطع شده بود.

وی تاکید کرد: دولت در چنین شرایطی توانست با انسجام قوی در حوزه مدیریت بهداشتی و درمانی، کرونا را کنترل کند و شرایط کشور را برای فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی به حالت عادی برگرداند.

وحیدی تصریح کرد: همچنین در موضوع روابط بین الملل، آسیا و کشورهای همسایه اقدامات بسیار خوبی توسط دولت سیزدهم صورت گرفته است و امید داریم نتایج و پیامدهای این اقدامات به ویژه در حوزه اقتصادی محسوس باشد و منجر به تقویت ارتباطات میان کشورهای مدنظر شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: دولت بدون آنکه مذاکرات و شرایط اقتصادی کشور را به یکدیگر گره بزند، با اقتدار در صحنه گفتگو با مجموعه کشورهای ۱+۵ حضور پیدا کرده است. رویکرد فعلی می‌تواند منجر به خروجی خوبی در رفع تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران شود.

وی همچنین در رابطه با حذف ارز ترجیحی بیان کرد: حذف ارز ترجیحی یکی از موضوعات و تصمیمات مهمی است که دولت سیزدهم نسبت به آن شجاعانه اقدام کرده است که هدف از این تصمیم آن بود که رانت در عرصه ارز از عده خاصی گرفته و سپس مرتفع شود.

وحیدی با تاکید بر اینکه حذف ارز ترجیحی اقدام و جهادی بزرگ در عرصه اقتصادی به شمار می‌رود، گفت: البته این تصمیم آثار قابل توجهی در بخش‌های معیشتی داشته و بعضاً مشکلات معیشتی را تشدید کرده است؛ اما امید داریم تیم اقتصادی دولت با استفاده از اهرم‌های نظارتی بر حوزه تولید و بازار به گونه‌ای اقدام کند که منجر به کاهش آسیب برای عموم مردم شود. آنچه از طریق ارز ترجیحی به صورت مستقیم به واردکنندگان داده می‌شد باید به مصرف کنندگان نهایی برسد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نگاه ما به تیم اقتصادی دولت نگاهی نقدگونه توأم با بازسازی و اصلاح است.