شهر خبر

محمدرضا دامغانی: بازی با برزیل برای ایران سخت است/ کادر فنی تجربه جهانی ندارد

محمدرضا دامغانی: بازی با برزیل برای ایران سخت است/ کادر فنی تجربه جهانی ندارد

مربی و کارشناس والیبال گفت: بازی با برزیل برای تیم ملی ایران سخت و دشوار خواهد بود.

محمدرضا دامغانی، مربی والیبال درباره عملکرد تیم ملی در سه مسابقه اخیر رقابت‌های قهرمانی جهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: بردن تیم سوم المپیک حائز اهمیت است هرچند بازی خیلی نزدیکی بود ولی می‌شود یک نمره قبولی به بازی اول مقابل آرژانتین داد. دیدار دوم با مصر هم قبل از شروع بازی امکان تصمیم گیری در مورد نتیجه یک مقدار سهل و آسان بود اما قطعا بازی سخت این مرحله با هلند بود که انجام شد. یک مقدار می‌شود روی حاشیه آن بازی صحبت کرد. البته ما آنجا نیستیم و در مورد چیزی که نظر می‌دهیم چیزی است که از قاب تلویزیون دیده‌ایم. شاید بهتر بود شریفی همچنان در بازی بماند، احساس کردم تیم ما خیلی هیجانی در این بازی ظاهر شد و این هیجان نه داخل زمین کنترل شد و نه از بیرون زمین کنترل شد.

وی افزود: ما اگر ابزارهای لازم را هم داشتیم آنچه که واضح است از آن ابزارها در این بازی به خوبی استفاده نکردیم. علاوه بر این کادر فنی احساس می‌شد یک مقدار روی نیمیر عبدالعزیز حساسیت زیادی به خرج داده بود. ما در دریافت اول خیلی ضعف داشتیم. در مجموع این نوع بازی مقابل هلند تیم را به چالش کشید و ادامه مسیر را برای همه دشوار کرد. اگر این بازی را می‌بردیم در مرحله بعدی شاید به تیم سبک‌تری برخورد می‌کردیم، انتظاری که از تیم هم می‌رفت همین بود.

دامغانی درباره بازی با برزیل نیز گفت: بازی سختی با برزیل داریم اگر این بازی را ببازیم خیلی راحت حذف شدیم و نمایی از والیبال خود را در مسابقات جهانی به نمایش نگذاشتیم. عملکرد ما در لیگ جهانی به نظر من بهتر از جام جهانی بود منهای بازی هفته اول با ژاپن ما یک سیر صعودی داشتیم ولی متاسفانه فعلا در این مسابقات آنطور که باید و شاید انتظارات برآورده نشد، شاید ما تجربه مسابقات جهانی را نداشتیم یعنی در واقع کادر فنی ما تجربه نداشته است.

65

کارشناس والیبال در خصوص قهرمانی تیم جوانان در رقابت‌های قهرمانی آسیا بیان کرد: به تیم تبریک و خسته نباشید می گویم ولی ما در گذشته هم قهرمانی را چه در ایران و چه زمانی که میزبان کشور دیگری بوده به دست آوردیم. ما در این رده قبلا در بحرین قهرمان جهان هم شدیم پس باید نگاه مان در این رده به مسابقات جهانی باشد نه آسیایی، مسابقات آسیایی یک سنگ محک است عیار اصلی تیم‌های پایه در آوردگاه‌های جهانی مشخص می‌شود. اصولا والیبالیست‌های ما از جوانان به بزرگسالان که می‌روند کمی افت می‌کنند این اتفاق باید کارشناسی شود. چون در نهایت همین بازیکنان هستند که یک روز باید به تیم ملی تزریق شوند. والیبال هر چقدر رشد کند مارکتینگ می‌شود، مسئله‌ای که واقعا اهمیت فراوانی دارد.

خبرنگار: فریبا جلیل خانی

انتهای پیام/