شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#بروز#کرونا

احتمال بروز ۲ موج جدید کرونا در فصول سرد سال جدی است

احتمال بروز ۲ موج جدید کرونا در فصول سرد سال جدی است

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا، درباره موضوعات مورد بحث در جلسه اخیر کمیته علمی کشوری کرونا توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش برنا؛ حمیدرضا جماعتی، با اشاره به بررسی داروهای پکسلووید و مولنوپیراویر پس از ارائه گزارشی از سوی گروه اقتصاد سلامت در جلسه کمیته علمی، گفت: باتوجه به مطالعات اخیر در مجلات معتبر و مطرح دنیا در مورد اثرات این داروها، بررسی‌های زیادی صورت گرفت و مقرر شد که مسیر قانونی آن، طی شود.

وی با اشاره به جلسه این هفته کمیته علمی کشوری کرونا، افزود: آخرین گزارش‌ها از کرونا در جهان و ایران بررسی و مشخص شد که ابتلاء، بستری و مرگ و میر بر اثر کرونا در اکثر کشورهای دنیا، رو به کاهش است البته چندین کشور از جمله کره جنوبی، ژاپن و استرالیا افزایش بیماری را گزارش کرده بودند که دوباره روند بیماری، بستری و مرگ و میر رو به کاهش بوده است.

جماعتی با بیان اینکه سویه غالب کرونا در اکثر کشورهای جهان، BA.۵ است، افزود: سویه جدید BA.۲.۷۵ در هند شناسایی و روند ابتلاء به آن، افزایش یافته اما میزان مرگ و میر در این سویه، افزایش نیافته بلکه سرایت زایی بالایی و شباهت زیادی به BA.۵ دارد. سویه BA.۵ مرگ و میر بالایی ندارد و علل مختلفی از جمله گسترش واکسیناسیون، ایمنی ناشی از ابتلاء در موج‌های قبلی کرونا در این روند، تأثیرگذار است.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا یادآور شد: خوشبختانه شاهد افزایش تزریق واکسن در نوبت یادآور در کشور هستیم اما لازم است که همه افراد واجد شرایط، نوبت یادآور را تزریق کنند چون فصول سرد را در پیش داریم و احتمال بروز یک یا دو موج بیماری در ماه‌های باقی مانده سال، وجود دارد؛ بنابراین توصیه ما، تزریق نوبت یادآور و افزایش ایمنی بدن در جامعه است.