شهر خبر

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس:

مجوز احداث بیمارستان در شهرستان کرخه گرفته شد

مجوز احداث بیمارستان در شهرستان کرخه گرفته شد

کرخه- نماینده مردم کرخه در مجلس گفت: پس از جلسات و پیگیری‌های فراوان مجوز احداث بیمارستان در شهرستان کرخه از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور گرفته شد.

محمد کعب عمیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به حجم بالای مراجعان و بیماران به بیمارستان نظام مافی شوش و نظر به اینکه این بیمارستان تنها بیمارستان در شهرستان‌های شوش و کرخه است، جوابگوی این حجم از بیماران نیست.

وی در ادامه احداث بیمارستان در شهرستان کرخه را از مطالبه جدی مردم این شهرستان دانست و گفت: پس از جلسات و پیگیری‌های فراوان، موافقتنامه ماده (۲۳) طرح احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان کرخه از سوی رئیس امور اقتصاد مقاومتی و شورای اقتصاد و دبیر کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه کشور صادر شد.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس افزود: برای گرفتن مجوزهای لازم و تعیین زمین بیمارستان، فرماندار شهرستان کرخه، مدیران شبکه بهداشت و شورای شهر الوان همکاری‌های خوبی داشتند که از آنها بابت هموار کردن این مسیر تشکر می‌کنم.

کعب عمیر با بیان اینکه زمان شروع پروژه احداث بیمارستان کرخه سال ۱۴۰۲ اعلام شده است، بیان کرد: با توافقاتی که با فرماندار شهرستان کرخه صورت گرفته در تلاش هستیم تا شروع پروژه احداث این بیمارستان در سال جاری باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، بخش شاوور شهرستان شوش در سال ۱۳۹۹ به شهرستان کرخه ارتقا یافته و دارای دو بخش مرکزی و شاوور و همچنین دو شهر الوان و شاوور و حدود ۱۲۰ روستا است.

این شهرستان به مرکزیت شهر الوان و دارای جمعیت بیش از ۸۰ هزار نفری است.