شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شیراز#مجلس#رئیس مجلس

رئیس مجلس:

تکمیل پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز با تهاتر نفتی پیگیری شود

تکمیل پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز با تهاتر نفتی پیگیری شود

بوشهر- رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اتصال استان بوشهر به خط ریل سراسری گفت: تکمیل پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز با تهاتر نفتی پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر قالیباف ظهر پنجشنبه در نشست بررسی وضعیت اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز اظهار داشت: استان بوشهر با مشکلاتی در حوزه زیرساختی روبرو است که باید نگاه ویژه‌ای به این استان صورت گیرد.

وی یکی از مشکلات این استان را عدم تکمیل پروژه راه‌آهن عنوان کرد و افزود: پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز از طرح‌های بسیار مهمی است که مسیر توسعه استان بوشهر را هموارتر می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخذ مجوز تأمین مالی طرح راه آهن بوشهر به شیراز از طریق تهاتر نفت تاکید کرد: با توجه به موافقت‌های صورت گرفته در این زمینه باید با حرکتی جهادی اجرایی شود.

وی انجام تهاتر را در تسریع در ساخت و تکمیل پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز بسیار مهم دانست و افزود: انتظار می‌رود با تلاش همه مسئولان شاهد وضعیت بهتری در تکمیل این پروژه مهم باشیم.

وی توسعه زیرساخت‌های و بهبود وضعیت معیشتی مردم را از مهمترین اولویت‌های مجلس عنوان کرد و ادامه داد: توسعه زیرساخت‌ها در مکان‌های استراتژیک و حیاتی با یک برنامه اصولی در سطح کشور دنبال می‌شود.

قالیباف تقویت زیرساخت‌های درمانی استان بوشهر را ضروری دانست و تاکید کرد: با توجه به خسارت‌های وارد شده به کشاورزان، جبران این خسارت‌ها و حمایت از کشاورزان باید دنبال شود.

راه آهن بوشهر- شیراز ۴۵۰ کیلومتر است که در ۱۱ قطعه ساخته می‌شود و قطعه ۹ تا ۱۱ آن به طول ۱۴۰ کیلومتر در استان بوشهر قرار دارد.

رئیس مجلس با حضور در استان بوشهر از فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی بازدید کرد و همچنین با حضور در اسکله عسلویه با صیادان و لنج‌داران دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف به دعوت نمایندگان استان و به منظور حضور در کنگره شهید رئیس‌علی دلواری و بازدید از حوزه‌های مختلف به استان بوشهر سفر کرده است.

رؤسای کمیسیون‌های انرژی، عمران، صنایع و کشاورزی و نیز تعدادی از مدیران دولت، رئیس مجلس را در این سفر همراهی می‌کنند.

در این سفر یک روزه، رئیس مجلس از پنج پروژه بزرگ ملی به صورت میدانی و بدون حضور مردم شریف مناطق بازدید خواهد کرد.

بازدید از شرکت نفت گوره (شمال استان منطقه کوره)، سد بزرگ دالکی (کارگاه دالکی)، پروژه ملی راه آهن بوشهر شیراز (کارگاه مرکزی)، یکی از پروژه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی (جنوب استان)، و پروژه سد دشت پلنگ (کارگاه دشت پلنگ) برای این سفر برنامه‌ریزی شده است.