شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رشت#کارگردان#آرام#احمدی#سیگار#سایه

سیگار بکشیم یا نه؟/ اکبر عبدی و تولدی متفاوت با خواننده لس‌آنجلسی/ کدام بازیگر خانم کارگردان شد؟/ بی‌گناهی مهران احمدی اثبات شد/ بلاخره سایه در رشت آرام گرفت

سیگار بکشیم یا نه؟/ اکبر عبدی و تولدی متفاوت با خواننده لس‌آنجلسی/ کدام بازیگر خانم کارگردان شد؟/ بی‌گناهی مهران احمدی اثبات شد/ بلاخره سایه در رشت آرام گرفت

هفته گذشته جدا از برگزاری مراسم تدفین امیرهوشنگ ابتهاج در رشت اخبار متفاوتی در خصوص چهره‌ها و شخصیت‌های هنری منتشر و در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.

تذکر هفته؛ سیگار کشیدن ممنوع

معاون ساترا: درباره سیگار کشیدن در سریال‌ها تذکراتی به پلتفرم‌ها داده شده است

معاون پایش و نظارت ساترا گفت: با وزارت ارشاد توافق کردیم مجوز سریال‌ها همچنان در اختیار صدا و سیما باشد.

معاون پایش و نظارت ساترا درباره نمایش سیگار و مصرف دخانیات در آثار نمایشی پلتفرم‌ها، توضیح داد: در برخی محتوای بومی تولیدشده، ایراداتی مشاهده می‌شود که در تمام موارد این‌چنینی، تذکراتی به رسانه‌ها داده می‌شود که در اکثر موارد، اصلاحات مد نظر، صورت می‌پذیرد. در هر صورت بنای ساترا در گفت‌وگوهای دوطرفه و تعامل سازنده با عوامل هنری و مدیران پلتفرم ها، به حداقل رساندن اینگونه موارد است.

وی درباره اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر مسئولیت نظارت و صدور مجوز ساترا و ارشاد در نمایش خانگی نیز تاکید کرد: طبق آنچه می‌دانم براساس تفاهم‌ها و همکاری‌هایی که بین نهادهای فرهنگی کشور بوده، این تقسیم کار صورت پذیرفته است و نقش اصلی ساترا در صدور مجوز تولید و انتشار برنامه‌هایی همچون تولید سریال و برنامه های تلویزیونی در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر مشخص و مبرهن بوده و ادامه خواهد داشت. 

او درباره ورود ساترا به موضوع دستمزدهای هنرمندان در آثار نمایشی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر هم توضیح داد: در نتیجه رقابت بین رسانه ها برای استخدام این هنرمندان، منجر به افزایش دستمزدها و نرخ ها می شود. وظیفه نهاد ناظر بر رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر این است که نگذارد تورم استعداد به ضرر مخاطب و گرانی بیش از حد دسترسی به محتوا بیانجامد.

عکس هفته؛ اکبر عبدی با معین 

 
عکس مشترک اکبر عبدی با معین خواننده لس آنجلسی+ تصویر

اکبر عبدی بی‌تردید یکی از اسطوره‌های کمدی در تئاتر، سینما و تلویزیون این مرز و بوم است که روزگاری تنهایی در دنیای کمدی ایران آقایی می‌کرد. بازیگر بااستعداد و همه فن حریف سینمای ایران که بارها در جشنواره‌های مختلف مورد تقدیر قرار گرفته است و با نقش‌آفرینی‌هایش خالق لحظات ماندگاری برای مخاطب بوده است در ویدئویی از همه مردم و همکارانش برای تبریک تولد تشکر کرد و جالب اینکه با انتشار عکسی مشترک از خودش با معین(خواننده‌ی لس آنجلسی) در شبکه‌های اجتماعی بسیار سر و صدا کرد.

IMG_20220828_230930

کارگردان هفته؛ بهنوش بختیاری

 

بهنوش بختیاری محسن محسنی‌نسب کارگردان٬ تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس که به‌ تازگی تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «نمایش کودکانه به سبک ایتالیایی» را به کارگردانی و نویسندگی صالح دلدم برعهده گرفته است٬ اکنون نیز در فیلم کوتاه جدیدی با نام «تنگ ماهی» به کارگردانی مشترک بهنوش بختیاری و امیرحسین امین‌مطلق به عنوان تهیه‌کننده حضور دارد.

پس از پیگیری‌هایی که صورت گرفت محسن محسنی‌نسب توضیح داد: خانم بهنوش بختیاری تصمیم دارد به عنوان کارگردان به فعالیت‌های هنری خود ادامه دهد و خوب است برای شروع کار و فعالیت به عنوان یک کارگردان باید از ساخت فیلم‌های کوتاه شروع کرد و این شد که خانم بختیاری برای ساخت این فیلم کوتاه اقدام کرد و تهیه‌کنندگی فیلمنامه این کار را به بنده پیشنهاد داد و من هم پذیرفتم و به همین دلیل برای تولید این فیلم کوتاه درخواست پروانه ساخت دادم.

او درباره موضوع این فیلم کوتاه عنوان کرد: محوریت داستان این فیلم درباره فضاهای مجازی و تاثیر آن بر زندگی جوانان است که خیلی به صورت مختصر نوشته شده است. شخصیت اصلی این فیلم یک دختر جوانی است که تحت تاثیر ماجراها و جریان هایی که فضای مجازی برای او ایجاد می‌کند٬ قرار می گیرد.

آرامش هفته؛ سایه در دیار باران

 
«سایه» در رشت آرام گرفت

مراسم خاکسپاری هوشنگ ابتهاج 5 شهریور، در رشت تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکر شاعر فقید «هوشنگ ابتهاج» 5 شهریور ماه با حضور جمعی از مسئولان، مردم و اهالی فرهنگ و هنر در شهر رشت تشییع و در پارک محتشم رشت به خاک سپرده شد.

یلدا ابتهاج، دختر مرحوم هوشنگ ابتهاج در این مراسم با اشاره به اینکه امروز، روزی بزرگ برای همه ایرانیان است عنوان کرد: «پدرم با بازگشت به زادگاهش به آرزویش رسید. پدرم را به شما سپرده‌ام، در غیاب ما به خاکش سر بزنید.»

ناصر وحدتی خواننده گیلانی در مراسم تشییع پیکر مرحوم هوشنگ ابتهاج گفت: «شهر رشت شهر فرهیختگان است که با حضور این شاعر نامی مردم این شهر باید به خود ببالند.»

جلالی نماینده سابق ایران در سازمان ملل هم در این مراسم در سخنانی گفت: «زمانی که امیرهوشنگ ابتهاج در بستر بیماری بود در قالب شعری در لفافه از وی پرسیدیم که آرامگاهش کجا باشد که او هم با عشقی که به زادگاهش می‌ورزید، گفت: می‌خواهم پس از مرگم در شهر خودم رشت آرام بگیرم.»

سریال هفته؛ «بی‌گناه»

 

محسن کیایی

سریال «بی‌گناه» به کارگردانی مهران احمدی و تهیه‌کنندگی مصطفی کیایی از یکشنبه ششم شهریور ماه آماده پخش شد.

این سریال نمایش خانگی که در ژانر خانوادگی _ اجتماعی است از طریق پلتفرم فیلیمو منتشر می‌شود.

مهران احمدی، محسن کیایی، شبنم مقدمی، مسعود رایگان، ماهور الوند، ویشکا آسایش، مهرانه مهین ترابی، آتیلا پسیانی، نسرین نصرتی و هدیه بازوند بازیگران این سریال عاشقانه هستند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: بهمن مردانی برای کشف راز آنچه بیست و پنج سال قبل باعث فرار او به خارج از کشور شده بود به ایران باز می‌گردد، خانواده رشید فرشباف استاد مشهور طراحی فرش را در موقعیت تازه‌ای قرار می‌دهد، موقعیتی بسیار عجیب...
 

اعتراف هفته؛ رضا کیانیان

 

رضا کیانیان

رضا کیانیان که سال‌ها پیش پسرش را برای ادامه تحصیل به خارج از کشور فرستاده بود، به تشریح تجربه شخصی خودش پرداخت و نظام آموزشی داخل را با آنچه در خارج از کشور جریان دارد، مقایسه کرد. 

او در همایش فقر و نابرابری آموزشی گفت: پسرم را سال آخر دبیرستان به خارج از کشور فرستادم که درس بخواند، خیلی‌ها نمی‌توانستند برای فرزندان‌شان این کار را انجام دهند، اما من این کار را کردم و خوشحالم. دغدغه مالی هم وجود داشت اما فرستادم و مابقی‌اش هم جور شد.

اولین چیزی که پسرم به من گفت این بود که «اینجا که نشسته‌ام، هر بچه‌ای هر مزخرفی که از معلمش می‌پرسد، معلم می‌گوید به‌به چه سؤال خوبی! اینجا هیچ بچه‌ای از اینکه سؤال کند، خجالت نمی‌کشد؛ حتی اگر سؤال مزخرف بپرسد.» و این چیزی است که ما در کشورمان کم داریم؛ اینکه سؤال کنیم.

آخرین فیلم؛ علی انصاریان 

آخرین فیلم علی انصاریان + تصویر

پوستر فیلم سینمایی بانک زده‌ها به کارگردانی جواد اردکانی و علی بکاییان و تهیه‌کنندگی علی رویین‌تن رونمایی و منتشر شد.

فیلم بانک‌زده‌ها با بازی علی انصاریان، نسرین مقانلو، قاسم زارع، میرطاهر مظلومی، بیژن بنفشه‌خواه و‌ سحر قریشی ماجراهای پیش آمده برای چند دزد بانک و اختلاف بین آنها را به تصویر می‌کشد.

پخش این فیلم با شرکت سینمایی نمایش گستران است و قرار است از 9 شهریور در سینماهای سراسر کشور اکران شود.

پیش فروش بلیت‌های فیلم بانک زده‌ها آغاز شده و هم اکنون علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های بلیت فروشی بصورت آنلاین بلیت این فیلم را تهیه کنند. 

انتهای پیام/