نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که اختلافات خانوادگی زیبنده نظام و انقلاب نیست، تاکید کرد: با ایجاد هر اختلاف خانوادگی، چندین پرونده به دستگاه قضایی وارد می شود و باید مراقبت کنیم و اجازه ندهیم ازدواج های احساساتی و بدون تحقیق و دقت لازم شکل گیرد و در این رابطه بزرگترها باید مراقبت و مواظبت کنند تا مشکلات این حوزه برطرف گردد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در جمع نمازگزاران مسجد جامع کشکوئیه افزود: ۱۸درصد پرونده های کشکوئیه مربوط به سرقت است که برای حل این مشکل، قرارگاه مبارزه با سرقت در استان راه اندازی شده و باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.

وی تصریح کرد: خانواده ها نیز باید به صورت مستقیم و با حساسیت به اعمال و رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند تا از بروز جرم و آسیب های اجتماعی جلوگیری شود. 

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که اختلافات خانوادگی زیبنده نظام و انقلاب نیست، تاکید کرد: با ایجاد هر  اختلاف خانوادگی، چندین پرونده به دستگاه قضایی وارد می شود و باید مراقبت کنیم و اجازه ندهیم ازدواج های احساساتی و بدون تحقیق و دقت لازم شکل گیرد و در این رابطه بزرگترها باید مراقبت و مواظبت کنند تا مشکلات این حوزه برطرف گردد.

حمیدی با بیان اینکه در پنج ماهه امسال ۶۹۷ پرونده به حوزه قضایی کشکوئیه وارد و ۶۷۲ پرونده مختومه شده است، تاکید کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در این حوزه قضایی ۳۱ روز است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ درصد ابلاغیه های قضایی در کشکوئیه به صورت الکترونیکی ابلاغ می شود گفت: مردم مومن و متعهد کشکوئیه از دیرباز در دوران انقلاب، در دوران دفاع مقدس و در صحنه های دفاع از نظام سابقه درخشانی دارند.

مهمترین شاخص در نظام مقدس جمهوری اسلامی و بهترین راه مبارزه با دشمنان، خدمت به مردم است

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان همچنین در دیدار با قضات و کارکنان اداری دادگستری شهرستان رفسنجان افزود: باید با درک صحیح شرایط، در بخش های اداری و قضایی به نحوی عمل کنیم که رضایت مندی مردم در راس برنامه های دستگاه قضایی باشد و مردم از عملکرد قوه قضاییه راضی باشند.

وی با اشاره به این مطلب که شهرستان رفسنجان از شهرستان های مهم استان کرمان در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... به شمار می رود، تاکید کرد: این شهرستان مردم بسیار شریف، متدین، مومن و انقلابی دارد که در دوران انقلاب و دوران دفاع مقدس در سطح کشور مطرح و معروف بوده اند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه باید ارزش های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پاس بداریم، گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که قوه قضاییه باید صد درصد انقلابی بماند و انقلابی عمل کند.

حمیدی با بیان اینکه در دستگاه قضایی باید به گونه ای عمل کنیم تا تهدیدات علیه نظام، انقلاب و مردم که به این دستگاه ارجاع می شود به گونه ای رسیدگی کنیم که اصل انقلاب، نظام و حاصل خون شهدا حفظ شود بیان کرد: مهمترین شاخص در نظام مقدس جمهوری اسلامی و بهترین راه مبارزه با دشمنان، خدمت به مردم است زیرا همه توطئه های دشمنان برای آن بوده که مردم را از نظام جدا کنند و به دلیل حضور مردم در صحنه های دفاع از نظام و انقلاب، تمامی این توطئه ها خنثی شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: امروز فشار و جنگ اقتصادی در اولویت توطئه های دشمنان است و یکی از این سنگرهای بزرگی که می تواند این خطر را از نظام و انقلاب رفع کند، قوه قضاییه است و به همین دلیل هجمه های زیادی علیه این قوه اعمال می شود و علیه این قوه جوسازی می کنند و تلاش می کنند که این قوه را تضعیف کنند.

حمیدی با اشاره به حضور بدون تکلف و بدون تشریفات ریاست قوه قضاییه در مجتمع های اقتصادی و در بین مردم، عنوان کرد: این اقدام به آن منظور است که مردم بین خود و دستگاه قضایی فاصله ای حس نکنند و همه قضات و کارکنان باید به نحوی رفتار کنند که فاصله ای بین مردم و آنها وجود نداشته باشد.

مقام عالی قضایی استان گفت: در حوزه امور سازمانی نیز باید تلاش کنیم که پرونده ها در دادگاه ها با سرعت و با دقت مورد رسیدگی قرار گیرند تا در نهایت به اجرای عدالت و احقاق حق مظلومان محقق شود.

وی با اشاره به این مطلب که با وجود همه مشکلات، کم کاری و کم انگیزگی در بین کارکنان دستگاه قضایی وجود ندارد، تصریح کرد: حجم بالای ورودی پرونده ها در کنار مشکلات معیشتی و اداری از مشکلات دستگاه قضایی به شمار می رود که تلاش هایی در سطح استانی و کشوری برای رفع آنها در دستور کار قرار دارد.