شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کمیته امداد

کمیته امداد به کمک توسعه دفتر خدمات قضایی آمد

کمیته امداد به کمک توسعه دفتر خدمات قضایی آمد

بانوی کارآفرین با حمایت کمیته امداد توانست دفتر خدمات قضایی خودرا در شهرستان خوسف خراسان جنوبی توسعه دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مریم دریایی بانوی کارآفرین متولد سال 1358 است که در شهرستان «خوسف» در خراسان جنوبی زندگی می‌کند. وی در مورد شرایط کاری خود گفت: از چند سال پیش یک دفتر خدمات قضایی را با سعی و تلاش خودم ایجاد کردم تا بتوانم از این راه کسب درآمدی برای خود و خانواده داشته باشم.

این بانوی کارآفرین افزود: تحت حمایت کمیته امداد نبودم اما در موقعیتی مشکلی برای کار همسرم پیش آمد که شرکت ایشان ورشکست شد و خانه‌نشین شدند. از طریق یکی از آشنایان که در کمیته امداد فعالیت می‌کرد مطلع شدم که می‌توانیم تا زمانی که کار همسرم درست شود از برخی حمایت‌های کمیته امداد استفاده کنیم.

دریایی که یک دفتر قضایی را با سعی و تلاش خود ایجاد کرده است، ادامه داد: در ابتدا با مسائل و مشکلات فراوانی از جمله تهیه تجهیزات و لوازم ضروری یک دفتر خدمات قضایی، مکان‌یابی برای احداث این دفتر، رفت و آمدهای بین بیرجند و شهرستان خوسف و ... روبرو بودم که با سعی و تلاش فراوان بر آنها غلبه کردم.

وی خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات موجود در مسیر افتتاح و آغاز به کار این دفتر خدمات قضایی بسیار فراتر از حد تصور ما بود. نکته دیگر تائید شدن این دفتر از مرکز بود که باید منتظر می‌ماندیم تا این امر صورت بگیرد. از طرف دیگر فردی که این ملک را از او اجاره کرده بودیم خواستار پرداخت حق اجاره بود.

این بانوی خوش‌فکر اضافه کرد: پس از اینکه تهران فعالیت دفتر خدمات قضایی ما را تائید کرد، نزدیک به پنج ماه بدون اینکه فعالیت داشته باشیم، مجبور به پرداخت اجاره شده بودیم و در حقیقت این هزینه را از جیب انجام دادیم بدون اینکه درآمد و سودی از افتتاح این دفتر داشته باشیم.

این کارآفرین یادآور شد: در ابتدا فعالیت‌های این دفتر را با کمک دو نیرو که اهل شهرستان خوسف بودند آغاز کردیم و رفته رفته کارمان را توسعه دادیم.

دریایی با اشاره به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های کمیته امداد عنوان کرد: من در سال 1397بود که برای گسترش فعالیت‌های دفتر خدمات قضایی و همچنین تامین هزینه‌های مربوط به نگهدای این دفتر به کمیته امداد مراجعه کردم و انها هم بسیار لطف کردند و در این رابطه وام 50میلیون تومانی را به من دادند تا بتوانم مخارج مربوط به این دفتر خدمات را تامین کنم در غیر این صورت طرح شغلی من ورشکست می‌شد..

وی در پایان گفت: به خانم‌های همانند خودم توصیه می‌کنم که اگر به خداوند توکل کنند و در مسیر ایجاد یک شغل و درآمد مخصوص برای خودشان و زندگی خود تلاش کنند حتما موفق شده و به نتیجه‌ای که می‌خواهند خواهند رسید. ضمن اینکه خودباوری و توانایی در آنجام کار را باید در خودشان داشته باشند و به خودشان مطمئن باشند که می‌توانند برای خود اشتغال‌زایی کنند.

انتهای پیام/