شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازار خودرو#قیمت

جدیدترین قیمت پراید، تیبا، ساینا، دنا و انواع پژو | ۲۰۶ تیپ ۵ به ۳۵۵ میلیون تومان رسد

به دلیل بلاتکلیفی در مذاکرات وین، بازار خودرو در وضعیت انتظاری و رکود قرار دارد. تا هنگام مشخص شدن نتیجه مذاکرات، بازار تغییر وضعیت می‌دهد.

کوییک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز امروز با قیمت ۴۰۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پژو ۲۰۷ اتومات هم به قیمت ۵۹۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک‌پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد. پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ در قیمت ۲۹۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۵ میلیون تومان پیش رفت. تارا اتوماتیک هم امروز در قیمت ۵۷۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

مرتضی شجاعی، کارشناس صنعت خودرو  در رابطه با تاثیر کاهش تولید خودروسازان بر قیمت خودرو در بازار گفت: به واسطه شیوه‌های فروشی که وجود دارد، اصلی‌ترین مولفه‌ای که بازار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، نرخ ارز است و سایر عوامل تاثیر کمتری در افزایش یا کاهش قیمت‌ها دارد.

او افزود: به دلیل بلاتکلیفی در مذاکرات وین، بازار در وضعیت انتظاری و رکود قرار دارد و هنگامی که نتیجه نهایی مذاکرات مشخص شود، بازار تغییر وضعیت می‌دهد.

چندی پیش نیز عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در رابطه با علت افزایش قیمت‌ها در بازار در روزهای گذشته گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو، افزایش نرخ دلار بود. دلار در هفته‌های گذشته وارد کانال ۲۸ هزار تومان هم شده بود. اما دوباره افزایشی شد و به ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. البته این افزایش نرخ دلار به دلیل سیگنال‌هایی است که از مذاکرات وین به سمت بازارهای ایران ارسال می‌شود و تمام بازارهای کشور را، از جمله طلا، سکه و خودرو تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

این کارشناس افزود: اگر همچنان سیگنال‌هایی که از مذاکرات ارسال می‌شود منفی باشد، باعث افزایش نرخ دلار و در نتیجه قیمت خودرو می‌شود. اما باید به این نکته توجه کرد که مردم همچنان در خرید خودرو تردید دارند و کمتر به سراغ خرید خودرو می‌روند.

جعفری در رابطه با تاثیر واردات خودرو بر قیمت‌ها ادامه داد: به نظر می‌رسد تنها خودروسازان می‌توانند خودرو وارد کنند. همین عامل باعث شده است که در بازار با مقداری افزایش قیمت مواجه شویم.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد روند قیمتی در بازار در ادامه شهریورماه نه مثبت باشد و نه منفی. مگر اینکه بار دیگر اخبار مهمی از مذاکرات هسته ای منتشر شود و بازارها را تحت تاثیر خود قرار دهد.