شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#دانش‌آموزان

"سردرگمی" ارمغان مصوبه جدید کنکوری برای دانش‌آموزان کشور!

"سردرگمی" ارمغان مصوبه جدید کنکوری برای دانش‌آموزان کشور!

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به نگرانی‌های جدی درباره اجرای مصوبه جدید کنکوری گفت: "سردرگمی" بدترین اتفاقی است که در مصوبه جدید کنکوری برای دانش آموزان رخ داد و استرس بسیاری به آنها تحمیل کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در پاسخ به تسنیم درباره مصوبه جدید کنکوری مطرح کرد: این مصوبه همچنان نگرانی‌هایی را به دنبال دارد و علاقمند هستم دانش‌آموزان مشکلات خود را بیان کنند و روز شنبه و یکشنبه در کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، مسئله آن مطرح خواهد شد.

وی افزود: سردرگمی بدترین اتفاقی است که در مصوبه جدید کنکوری برای دانش آموزان رخ داد و استرس بسیاری به آنها تحمیل کرده است؛ در اجرای این مصوبه با توجه به زیرساخت‌هایی که در آموزش و پرورش موجود است، علامت سؤال جدی وجود دارد و نگرانی‌ها را دو چندان می‌کند، امیدواریم مسئولان دغدغه‌ها را برطرف کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان درباره ارتباط این مصوبه با عدالت آموزشی مطرح کرد: اگر محتوای آموزشی ارائه شده به دانش‌آموزان از استاندارد یکسانی برخوردار شود، گام رو به جلو در تحقق عدالت آموزشی است، ساختار فعلی محقق‌کننده عدالت نیست البته حذف کنکور در شرایط فعلی کشور اقدامی نشدنی است اما اگر بتوانیم محتوای آموزشی متناسب را به تمام دانش‌آموزان ارائه دهیم، فشار را کاهش داده‌‌ایم همچنین اینکه کنکور به یکبار در سال محدود نیست، گام رو به جلو است؛ امیدواریم مسئولان بتوانند مقدمات را فراهم کنند. 

دست کم گرفتن دانش‌آموزان توسط مسئولان

تاریخی در ادامه نشست خبری خود با رسانه‌ها درباره استفاده از نظرات دانش‌آموزان برای تغییر کتاب‌های درسی بیان کرد: انتظار داریم سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی امکان بازخورد‌گیری درباره کتاب‌های درسی از طریق دانش‌آموزان را فراهم کند و در کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، دغدغه‌ها مطرح خواهد شد.

وی متذکر شد: عدم مواجهه برخی مسئولان با دانش‌آموزان به دلیل دست کم گرفتن آنهاست در حالیکه دانش‌آموزان امروزی در کنش‌های اجتماعی بسیار تاثیرگذارند و باید آنها را به رسمیت شناخت و از دانش‌آموزان کمک گرفت.

محتواهایی در کتاب درسی که هیچگاه به کار نمی‌آید!

تاریخی متذکر شد: برخی محتواهای کتاب درسی برای دانش آموزان مفید نیست و مجبورند برای امتحان حتما آن را مطالعه کنند و برخی محتواهای ارائه شده در هیچ مقطعی از زندگی دانش‌آموزان به کار نمی‌آید از سوی دیگر محتواهایی نیاز است که هیچ ردپایی از آن در کتاب درسی نیست و کتاب نتوانسته قوام فکری برای دانش‌آموزان ایجاد کند.

 دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان درباره برنامه‌های پیش‌رو این اتحادیه اظهار کرد: برگزاری انتخابات انجمن اسلامی را داریم و اعضای شورای مرکزی توسط دانش‌آموزان انتخاب می‌شوند.

2 مطالبه دانش‌آموزان از مسئولان

وی افزود: دانش‌آموزان دو مطالبه اصلی دارند؛ نخست موضوع کنکور است که اختلاف‌نظر در صحبت‌های مسئولان آنها را دچار سردرگمی کرده است و دوم، کتب درسی است و دانش‌آموزان به‌عنوان بهره‌برداران اصلی کتب اصلی نسبت به محتوایی که ارائه می‌شود چه دیدگاهی دارند و آیا حس خوبی به این محتوا دارند و نیازهای آنها را برطرف کرده است یا خیر‌؛ این دو محور از سوی دانش‌آموزان در حضور مسئولان مطرح خواهد شد.

تاریخی گفت: امسال اربعین همزمان با ایام سال تحصیلی نیست و در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه در موکب‌های انصار‌المهدی میزبان دانش‌آموزان خواهیم بود و 24 و 25 شهریور در کربلا مراسمی را با حضور دانش‌آموزان در صحن حرم امام حسین علیه‌السلام ساعت 16:30 برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/