شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تب کریمه کنگو

 رئیس سازمان دامپزشکی: تب کریمه کنگو در کشور تحت کنترل است+فیلم

 رئیس سازمان دامپزشکی: تب کریمه کنگو در کشور تحت کنترل است+فیلم

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: طی دو سال آینده پنج بیماری دامی اعم از آبله، تب برفکی، هاری، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و شاربن در کشور ریشه‌کن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، سید محمد آقامیری با حضور در رسانه ملی با تشریح عملکرد سازمان دامپزشکی کشور، افزود: حدود سه ماه گذشته بیماری تب کریمه کنگو در کشور شیوع پیدا کرد که با اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی و اقدامات لازم از شیوع آن جلوگیری شد، به طوری که طبق آمارها تاکنون ۶۷ نفر درگیر این بیماری و ۷ نفر فوت شدند. 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره کشتارهای غیربهداشتی اظهار کرد: انتظار می‌رود برای بهداشت عمومی و حفظ سلامت جامعه، مردم کشتارهای غیرمجاز را به سامانه ۱۵۱۲ سازمان دامپزشکی کشور گزارش دهند.
به گفته معاون وزیر کشاورزی، مجوز صادرات ۴۰ تا ۴۵ هزار رأس دام برای جام جهانی فوتبال از ایران داده شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سالانه حدود ۶۰۰ میلیون دوز واکسن برای دام‌های موجود در کشور نیاز است، گفت: از این میزان ۹۱ درصد یعنی ۵۵۰ میلیون دوز در داخل کشور تولید می‌شود و ۵۰ میلیون دوز وارداتی است.

آقامیری تصریح کرد: برای تکمیل سیاست‌های خودکفایی در تولید واکسن دام مصمم هستیم از طریق مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی بذر واکسن را تولید و در اختیار شرکت‌های خصوصی و تولیدکنندگان قرار دهیم به طوری که اکنون یک واکسن نوترکیب در حال ثبت و بررسی داریم.

این مقام مسئول درباره صادرات گفت: با تلاش‌های دولت سیزدهم‌اکنون محصولات طیور به عراق، میگو و آبزیان به اتحادیه اروپا، ماهیان سردابی و گرمابی به اقلیم کردستان و ۴۰ تا ۴۵ هزار دام به قطر صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی باقی‌مانده دارویی دام‌ها و طیور را بررسی می‌کند، افزود: کمیته شیر بهداشتی با هدف صادرات شیر به اروپا تشکیل شد البته تلاش داریم که به مرور این شیر وارد چرخه بازار شود.

انتهای پیام/