شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سینما

حبیب اسماعیلی: در یکسال اخیر فیلم‌های کمدی گیشه سینما را دگرگون کردند

حبیب اسماعیلی: در یکسال اخیر فیلم‌های کمدی گیشه سینما را دگرگون کردند

حبیب اسماعیلی اگرچه سال‌ها به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان فعالیت کرده است و با تهیه فیلم‌هایی چون «سرکوب»، «خرگیوش»، «سه بیگانه»، «غزل» و... سینما را در حوزه‌ی اقتصاد و بیزینس نیز خوب می‌شناسد اما در طول این سال‌ها به دنبال گیشه در سینما نبوده است و کارنامه‌ی او نشان از این دارد که سینمای مدنظر او آثاری اجتماعی با انعکاس پیام‌هایی برای جامعه مخاطبش بوده است.

بازیگر سریال «ولایت عشق»، «دزدان مادر بزرگ» و... که در سینما هم بازیگری را با فیلم‌های «آزادراه»، «ساده لوح»، «محموله» و... طی کرده است درباره وضعیت سینما در سال‌های اخیر با خبرنگار خبرگزاری برنا گپ‌وگفتی داشت که از نظر می‌گذرانید. 

بازیگر فیلم سینمایی «بدل» در ابتدای این گفت‌وگو پیرامون تقدیر سازمان سینمایی و موزه سینما از او در روز خبرنگار گفت: نزدیک به ۱۵ سال کار رسانه‌ای انجام دادم. اینکه به خبرنگاران بها داده می‌شود جای خوشحالی دارد. می‌دانیم که اهالی قلم و رسانه حقوق‌های کلانی ندارند و تنها عشق و علاقه است که آن‌ها را در این حرفه ماندگار کرده است. اینکه به اهالی رسانه نگاه و توجه شده و آن‌ها را مورد محبت قرار داده‌اند جای تقدیر دارد. امیدوارم که این توجه‌ها در دولت سیزدهم ادامه داشته باشد و ما بتوانیم شاهد این مراسم‌ها باشیم.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «قرمز» درباره وضعیت سینما در دولت سیزدهم عنوان کرد: سال ۹۸ از لحاظ میزان استقبال تماشاگران سیر صعودی خوبی را طی کردیم و شاهد رشد و حضور مخاطب در سالن‌های سینما بودیم تا اینکه پاندمی کرونا آغاز شد و ضربه‌ی هولناکی به سینماداران، تهیه‌کنندگان و سایر اهالی هنر زد. بنابراین از این نظر دولت آقای رئیسی با بقیه‌ی دولت‌ها آنچنان تفاوتی ندارد. اما خوشبختانه از سال پیش با گفت‌وگوهایی که با مسئولان پخش و سازمان سینمایی داشتیم شرایطی را فراهم کردیم که فیلم‌ها بتوانند دوباره رنگ اکران را به خود ببینند‌. از لحاظ فیلم‌های پرمخاطب، فیلم «دینامیت» اکران شد و کم کم یکسری فیلم‌های دیگر مانند «گشت ارشاد» به روی پرده آمدند تا سینما سیر صعودی خودش را طی کند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خریگوش» برای بهبود اوضاع سینما و فروش بیشتر پیشنهاد داد: سینمای ما مانند سوپرمارکتی می‌ماند که بسیار شیک است و امکانات خوبی دارد اما برای عرضه هیچ چیزی ندارد. بنابراین ما نیاز به ساخت فیلم‌های پرمخاطب با محتوای خوب داریم که این کمبود را جبران کنیم. امروزه سالن‌های سینمای قشنگی در پاساژهای گوناگون تاسیس شده اما فیلم‌های خوب و ارزنده‌ که در شان مخاطب باشد بسیار کم است.

اسماعیلی اظهار داشت: سینما برای جذب مخاطب نیاز به ساخت فیلم‌های متنوع دارد. اگر به فیلم‌های اجتماعی انگ سیاه‌نمایی را بچسبانیم و مدام بگوییم ساخت این فیلم به فلان ارگان یا دستگاه برمی‌خورد اوضاع هنر بد و بدتر می‌شود و مخاطب دیگر از سینمای ایران استقبال نمی‌کند. در این شرایط شبکه‌های ماهواره‌ای با پخش فیلم‌های روز دنیا تماشاگر را محاصره می‌کنند.

او در آخر گفت: امیدوارم چند فیلمی که در توقیف هستند با تعامل مدیرکل سازمان سینمایی ممیزیشان برطرف شود. واقعا قبول دارم که شرایط اقتصادی مردم ناگوار است اما با این حال باز هم قیمت بلیت سینما نسبت به سایر اقلام ارزان‌تر است و رشد قیمت آنچنانی نداشته است.

خبرنگار: تبسم کشاورز

انتهای پیام/