شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تجارت ایران

رشد ۵۴ درصدی تجارت ایران و هند

رشد ۵۴ درصدی تجارت ایران و هند

صادرات کالا ایران به هند در نیمه نخست سال میلادی به حدود ۳۳۴ میلیون دلار رسیده است در مقایسه با سال قبل افزایشی ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا برآوردهای اتاق بازرگانی نشان می‌دهد که در نیمه نخست سال جاری ایران به هند حدود ۳۳۴ میلیون دلار کالا صادر کرده که در قیاس با عدد ۲۱۷ میلیون دلار سال قبل افزایشی ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین میانگین قیمت کالاهای صادراتی ایران در هر تن به ۲۸۴ دلار رسیده که افزایشی ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

به این ترتیب ایران تنها ۰/۹ درصد از واردات هند را به خود اختصاص داده و در جایگاه ۷۲ در میان صادر کنندگان به هند قرار دارد. در طول این مدت هند نیز به ایران حدود یک میلیارد دلار صادرات کالا داشته که در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۲ درصدی را نشان می‌دهد.

میانگین قیمت کالاهای وارداتی از هند نیز ۹۴۳ دلار در هر تن بوده که افزایشی ۱۷ درصدی را نشان می دهد. به این ترتیب ایران در رده ۴۳ وارد کنندگان کالا از هند قرار گرفته است.

میزان تولید ناخالص داخلی اقتصاد هند به بیش از ۳۱۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ رسیده که این کشور را به ششمین اقتصاد برتر دنیا تبدیل می‌کند. آمریکا، امارات متحده عربی، بنگلادش، هند و چین اصلی‌ترین مقاصد کالاهای صادراتی هند به شمار می‌آید.

انتهای پیام/