شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#نوجوانان#کودکان#کتاب

دارابی: «سفر پر ماجرا» اعتماد به نفس را به کودکان آموزش می‌دهد/ رمان نوشتن درباره نوجوانان را دوست دارم

دارابی: «سفر پر ماجرا» اعتماد به نفس را به کودکان آموزش می‌دهد/ رمان نوشتن درباره نوجوانان را دوست دارم

لیلا دارابی نویسنده کتاب «سفر پر ماجرا» گفت: می‌خواهم به بچه‌ها یادآوری کنم که محدودیت‌ها نباید تبدیل به چالشی بزرگ برای آنان شود و با مشورت با بزرگترها به راحتی می‌توان آنها را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب «سفر پر ماجرا» جدیدترین کتاب لیلا دارابی است که روز گذشته در فرهنگسرای گلستان نقد و بررسی شد. دارابی تاکنون آثاری را در حوزه شعر و داستان برای کودکان نوشته است. از جمله رمان‌های او می‌توان به «بی توقع دوستت دارم»، «حباب» و «به خاطر تو» اشاره کرد.

او درباره رمان «سفر پر ماجرا» گفت: شخصیت اصلی این رمان، پسر بچه‌ای به نام «نیما» است که دارای لکنت زبان است، همین موضوع باعث شده تا اعتماد به نفس خود را از دست بدهد و نتواند ارتباط صمیمانه‌ای با دوستانش برقرار کند. معلم اجتماعی او، تکلیفی را مقرر کرده و از آنان می‌خواهد زندگی شاه عباس صفوی را به صورت نمایش در قالب یک گروه 3 نفره اجرا کنند. همین موضوع چالش بزرگی را پیش‌روی او قرار داده است. او دوست ندارد در این فعالیت گروهی شرکت کند، اما یک اتفاق زندگی‌اش را متحول می‌کند.

وی اضافه کرد: هدف اصلی‌ام از نوشتن این کتاب یادآوری این نکته به بچه‌ها و والدین‌شان است که محدودیت‌ها نباید تبدیل به چالشی بزرگ برای آنان شود و با مشورت با بزرگترها به راحتی می‌توان آنها را پشت سر گذاشت. تقویت اعتماد به نفس، از بین بردن زودرنجی و دعوت به مشارکت در کارهای گروهی از دیگر اهداف من در نوشتن این کتاب است.

او درباره توجهش به حوزه ادبیات نوجوان گفت: در نوشتن آثارم توجه ویژه‌ای به نوجوانان دارم. به ویژه در دو کتاب اخیر، تلاش کردم سراغ برخی چالش‌های مرتبط با نوجوانان بروم. برای مثال، «تصویر آخر» رمانی با محوریت یک کودک مبتلا به اوتیسم است و «سفر پر ماجرا» نیز بخش دیگری از چالش‌های یک نوجوان را مورد بررسی قرار داده است.

نویسنده «سفر پر ماجرا» درباره ژانر کتاب خود گفت: «سفر پر ماجرا» در ژانر فانتزی واقع‌گرا نوشته شده و در بستری از تاریخ رخ می‌دهد. مخاطب اصلی آن نیز گروه نوجوانان به ویژه گروه‌های سنی بالای 12 سال است. نوشتن این رمان نزدیک به یک سال طول کشید و نشر صاد آن را منتشر کرده است.

انتهای پیام/