شهر خبر

حجت الاسلام احدی: ورزشکاران در مراسم پیاده روی اربعین حسینی حضور فعال خواهند داشت

حجت الاسلام احدی: ورزشکاران در مراسم پیاده روی اربعین حسینی حضور فعال خواهند داشت

مدیرکل دفترامور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: حضور ورزشکاران و چهره های شاخص ورزشی دراربعین حسینی از مهمترین اقدامات ستاد اربعین وزارت ورزش و جوانان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت الاسلام احدی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با اشاره به مهمترین اقدامات اربعین حسینی،اظهار داشت: هیات ها ی ورزشی و فدراسیون ها در مناطق مختلف چزابه ،مهران ،کربلا موکب هایی را جهت خدمات رسانی به زائران برپا خواهند کرد تادر این کار معنوی حضوری موثر داشته باشند.

حجت الاسلام احدی از برپایی 20 موکب از سوی تعدادی از استانها مرزی خبرداد و گفت: ایلام ، کرمانشاه ، سیستان و بلوچستان ، از تمامی ظرفیت هایشان برای خدمت رسانی به زائرین بهره گرفتندتا بهترین شرایط برای برگزاری باشکوه مراسم معنوی اربعین سال ۱۴۰۱ فراهم شود.

وی ادامه داد: تعدادی از سالن های ورزشی این استانها جهت اسکان زائرین در نظر گرفته شده است تا ان شالله بهترین شرایط برای زائران اربعین حسینی مهیا شود.

مدیرکل دفترامور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان حضور سمن ها را در مشارکت برنامه های اربعین بسیار ارزشمند و مثبت ارزیابی کرد و افزود: راه اندازی موکب و برگزاری برنامه برای جاماندگان اربعین پیاده روی و ... از مهترین برنامه های سازمانهای مردم نهاد به شمار می رود.

وی در ادامه در خصوص دیگر برنامه های وزارتخانه در اربعین حسینی گفت: آموزش طب ورزش، آموزش مجازی اصول پیاده روی ،آموزش موکب داری و برپایی ایستگاههای فرهنگی در 8 نقطه کشور ایران و عراق از جمله اقداماتی است که برای اربعین حسینی پیش بینی شده است.

مدیرکل دفترامور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان تصرح کرد: همچنین در نظر داریم با اجرای برنامه توسط مرشدان و برگزاری ورزش زورخانه ای به استقبال زائرین برویم.

انتهای پیام/