شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#پایتخت#آرام#بغداد#خبرنگار

درخواست از مقتدی صدر برای آرام سازی شرایط/ پایتخت عراق فلج شد

درخواست از مقتدی صدر برای آرام سازی شرایط/ پایتخت عراق فلج شد

خبرنگار شبکه المیادین در بغداد با اشاره به ازسرگیری درگیری های شدید در منطقه سبز بغداد، از فلج شدن پایتخت عراق در اثر تداوم ناآرامی ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین در بغداد با اشاره به ازسرگیری درگیری های شدید در منطقه سبز بغداد، از فلج شدن پایتخت عراق در اثر تداوم ناآرامی ها خبر داد.

بنابراین گزارش، درگیری های امروز در داخل منطقه سبز در اطراف ساختمان های مهمانسرا و دفتر امنیتی آن، شدیدتر بوده است.

المیادین اعلام کرد که در اثر تشدید درگیری ها در داخل منطقه سبز و اطراف آن ، پایتخت عراق فلج شده است.

بنابراین گزارش، نیروهای امنیتی در حال مقابله با افراد مسلح در منطقه سبز هستند و در این درگیری ها چندین نفر تاکنون زخمی شده اند.

پس از حمله خمپاره ای صبح امروز که طی آن چهار گلوله به منطقه سبز بغداد اصابت کرد، در حمله ای دیگر افراد مسلح این منطقه را با پنج گلوله خمپاره مورد اصابت قرار دادند.

ارتش عراق نیز با انتقال تجهیزات نظامی و استقرار نیرو در منطقه الرصافه بغداد، مواضع خود را در این منطقه تقویت کرده است.

براین اساس، در شرایطی که درگیری های مسلحانه میان نیروهای امنیتی و افراد مسلح در منطقه سبز بغداد ادامه دارد، نیروهای امنیتی در تلاش هستند که از ورود تظاهرکنندگان مسلح به این منطقه جلوگیری کنند.

خبرنگار المیادین همچنین ضمن تکذیب خبر برخی شبکه های ماهواره ای در زمینه درگیری میان نیروهای سرایا السلام و حشد شعبی در بغداد، تاکید کرد: این نگرانی وجود دارد که درگیری ها از بغداد به دیگر استان ها در عراق سرایت کند، چون برخی طرف های خارجی در تلاش برای اقدامات تحریک آمیز و فتنه جویانه هستند.

در تحولی دیگر، جمال الضاری دبیرکل حزب پروژه ملی عراق (المشروع الوطنی) امروز سه شنبه در سخنانی تاکید کرد: ما از مقتدی صدر می خواهم فورا در این درگیری ها دخالت کرده و خونریزی بیشتر در عراق را متوقف سازد.

وی خطاب به مقتدی صدر تاکید کرد: باید از اقدامات سوء استفاده کنندگان و تروریست های پوششی که در تلاش برای برافروختن فتنه در عراق هستند، جلوگیری شود.